بررسی الگوریتم‌های موازی در پردازش داده‌های حجیم

کلی بازتاب (0) ارسال نظر   

مقدمه : با گسترش علم، جهان با حجم عظیمی از داده‌ها رو به رو شده است. در هرلحظه مقدار انبوهی داده توسط تولیدکنندگان فراوانی به جود می‌آیند. این حجم عظیم داده احتیاج به ذخیره سازی و پردازش دارند. ذخیره‌سازی و پردازش چنین حجمی از داده‌ها با روش های معمول و متوالی از نظر زمان و هزینه به صرفه نیست و در نتیجه به روش‌های جدیدی برای این منظور نیاز داریم. در این گزارش ما به توضیح روش‌های مختلفی که برای پردازش انواع داده‌های حجیم به صورت موازی وجود دارد، می‌پردازیم. در این روش‌ها ابتدا داده‌ها به خوشه‌های کوچکتری تقسیم می‌شوند و سپس به صورت موازی عملیات مورد نظر روی هر خوشه انجام می‌شود. در نهایت نتیجه پردازش‌ها با یکدیگر ترکیب شده و نتیجه پردازش به عنوان خروجی سیستم اعلام می‌شود.

 

 

برای مطالعه ادامه این مقاله مراجعه کنید به...  DOWNLOAD 

پردازش موازی با GPU

کلی بازتاب (0) ارسال نظر   

مقدمه : واحد پردازش گرافیکی، ریزپردازنده­ای است با توان بالای اجرای موازی که در کنار واحد پردازش مرکزی به منظور افزایش سرعت پردازش تصاویر دوبعدی و سه­بعدی طراحی شده است که می­تواند بر روی کارت گرافیک، برد اصلی و واحد پردازش مرکزی قرار داشته باشد. امروزه واحد پردازش گرافیکی نه تنها یک موتور گرافیکی قدرتمند هستند بلکه یک واحد بسیار قدرتمند برای اجرای همروند با ویژگی­های منحصر به فردی به شمار می­روند که در زمینه­های گوناگون استفاده می­شوند. این توان بالای پردازش موجب شده است تا پردازنده­های گرافیکی مورد توجه سیستم­های بی­درنگ نیز قرار بگیرند. برای استفاده از حداکثر توان واحد­ پردازش گرافیکی به ده­ها هزار نخ­های همروند نیاز است که این همروندی نخ­ها می­تواند به دلیل­هایی از قبیل وجود اجرای یک دستور یکسان بر روی تمامی نخ­ها و یا ظرفیت محدود حافظه­ی اشتراکی محدود شود که در نهایت می­توان این محدودیت­ها را در دو دسته محدودیت­های زمانبندی و محدودیت­های حافظه­ای تقسیم کرد. در ادامه به بررسی بعضی از راه­حل­های پیشنهاد شده برای برطرف کردن محدودیت زمانبندی و افزایش کارایی واحد پردازش گرافیکی در سیستم­های بی­درنگ پرداخته شده است.

 

 

ادامه مقاله در...  DOWNLOAD 

معماری GPU و برنامه نویسی Cuda

کلی بازتاب (0) ارسال نظر   

مقدمه:

میان معماری CPU ها و GPU ها تفاوت‌های اساسی زیادی موجود است. در CPU ها یک و یا تعداد اندکی هسته هستند که هر هسته بار محاسباتی زیادی را انجام می‌دهد. اما در معماری GPU، هزاران هسته محاسباتی وجود دارد که عمدتاً این هسته‌ها به طور موازی قسمت‌های از برنامه را اجرا می‌کنند. . این هسته‌ها دارای یک حافظه‌ی نهان و تعدادی DRAM به صورت global هستند. هسته‌ها نیز با هم گروه بندی می‌شوند و حافظه‌های کوچک مشترک در بین یک دسته از پردازنده‌ها نیز وجود دارد. جهت دسترسی به هسته ها و ریسه ها (نخ ها) فریمورک های متعددی ارائه شده است که هر کدام از این فریم ورک ها روش خاصی را جهت موازی سازی فرآیند برنامه استفاده می کنند ، دو فریمورک بسیار معروف در این زمینه OpenMp و MPI می باشد که فریمورک OpenMp یک رابط برنامه‌نویسی است که از برنامه‌نویسی چندسکویی و چندپردازشی با حافظه اشتراکی در زبان‌های سی، سی++ و فرترن روی اکثر معماری‌های پردازنده و سیستم عامل‌های گوناگون نظیر لینوکس، ویندوز، مک اواس، سولاریس، AIX و HP-UX پشتیبانی می‌کند.اما MPI استانداردی است به عنوان واسط تبادل پیغام. MPI بطور معمول کتابخانه ای است که با اضافه کردن آن در کد برنامه نویسی قابلیت ارتباط بین پردازشگر ها را ممکن می سازد . اما ارائه کارت های گرافیکی دارای هسته های پردازشی متعدد ،سبب بوجود آمدن مسئله جدیدی شد .

 

 

برای مطالعه ادامه ارائه: DOWNLOAD 

مراسم

کلی بازتاب (0) ارسال نظر   

موتورهای جستجو و وب کاوی - خزش وب [ارائه]

کلی بازتاب (0) ارسال نظر   
در این ارائه به معرفی، بررسی و مطالعه خزنده های وب میپردازیم.
 
بخشی ازسرفصلها:
 
  • طبقه بندی از خزنده ها 
  • عملیات پایه خزنده 
  • هر خزنده چه کارهایی باید بکند
  • گام های پردازشی در خزش
  • ... 
 
 نشانی فضای مجازی برای بارگیری!: DOWNLOAD

Introduction To Web Crawling [Presentation]

کلی بازتاب (0) ارسال نظر   

Here we have a presentation about Web Cawling and how it works.
 
Some of the stuff that are covered:
 
  • What Does Web Crawler
  • Usage of Web Crawling
  • Crawl Ordering Problem
  • ...
 
Link to D0wnload: d0wnload 

مرتب سازی خزنده افزایشی

کلی بازتاب (0) ارسال نظر   
مقدمه:
برخلاف خزنده دسته ای ، خزنده ی افزایشی یا متوالی هرگز دوباره شروع به کار نمی کند بلکه همیشه درحال اجرا می باشد (از لحاظ مفهومی). برای حفظ به روز بودن مطالب جستجو شده خزنده افزایشی درمیان جستجوی صفحات جدید به جستجوی (خزیدن) صفحات جستجوشده قدیمی می پردازد. هدف از اقدام فوق پوشش بلادرنگ و به روز نگه داشتن صفحات جستجو شده می باشد.
 
 سر فصل ها:

5.1 افزایش سنجه به روز بودن

5.2 آپدیت کردن

5.3 پیاده سازی در مقیاس بزرگ کارآمد
 
 
ادامه مطلب را در فایل ضمیمه شده بخوانید: دانلود
اصل مقاله نیز ضمیمه شده است. دانلود

 

خوش آمدید!

کلی بازتاب (0) ارسال نظر   
با عرض سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات
من محمد مصطفی وکیل زاده هستم . دانشجوی کارشناسی ارشد رشته نرم افزار کامپیوتر
قصد بنده از ایجاد این وبلاگ قرار دادن بعضی از نقطه نظرات شخصی خودم و همچنین قرار دادن یکسری آموزش های کامپیوتری مورد نیاز برای دوستان هست که انشاءالله در آینده نه چندان دور این کار را خواهم کرد.
بیشتر از این وقتتان را نمی گیرم
ومن الله التوفیق
Converted to use with ITS. Powered by FUMblog