رسالت ما

 

ما  فعالان فضای مجازی بیکار نیستیم !

 

 

گاهی از ما پرسیده می شود که:

   چرا اینقدر برای فضای مجازی وقت میگذارید، مگر بیکارید؟  

  ▫ما در فضای مجازی به دنبال تفریح و سرگرمی نیستیم.

 

▫به دنبال پر کردن اوقات فراغت هم نیستیم .

 

▫به دنبال اسم و رسم نیستیم.

  ▫به دنبال التماس دعا از مسؤلین نیستیم.

  ▫به دنبال ریا و خود نمایی و تظاهر نیستیم.

  نگاه ما به فضای مجازی متفاوت است .

 

ما فضای مجازی را یک جبهه جنگ می دانیم. 

 

جنگ همیشه با شلیک توپ و تفگ نیست .

 

 

 

اهمیت فضای مجازی از نگاه رهبری

 

فضای مجازی میدان مبارزه است و مبارزه بوده و هست و خواهد بود ،فقط شکل و نوع آن تفاوت کرده است .

 

مبارزه مرد میخواهد نه انسان بیکار.

 

همانطور که در دوران جنگ مسلحانه و به تعبیری “جنگ سخت” مردانی حضور یافتند که :

 

 خانواده داشتند،

 

 درس و دانشگاه داشتند،

 

 کار و زندگی داشتند.

 

بیکار نبودند ،ولی بزرگترین کارشان شد دفاع از اسلام و انقلاب و از همه چیز خود گذشتند و ایثار نمودند.

 

اکنون نیز در میدان “جنگ نرم” باید حضور یافت. ما که لیاقت بیش از این را نداریم و  از هیچ چیزمان نگذشتیم جز اوقات فراغت خود برای دفاع به حد توان و وسع خود.

 

لا یکلف الله نفسا الا وسعها 

 

 به فرموده رهبر انقلاب؛

 

فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی اهمیت دارد.

 

و عرصه فرهنگی عرصه جهاد است.

 

اگر از فضای مجازی غافل شویم اگر نیروهای مؤمن و انقلابی این میدان را خالی کنند مطمئنا ضربه خواهیم خورد.

 

هر کس به اندازه وسع و توان و هنر خود باید در این میدان حضور یابد .

 

1⃣گاهی انسان حرف حق را می تواند با استدلال قوی و با زبان شیوا و هنرمندانه بیان کند که این حرف به گوش و چشم هزاران و شاید میلیونها مخاطب برسد .

 

2⃣گاهی شاید ما حرفی برای گفتن نداشته باشیم اما می توانیم انعکاس کارهای خوب و هنری دیگران در فضای مجازی بشویم . 

 

3⃣گاهی با یک کلام ،یک جمله می توانیم باعث تقویت روحیه جناح مؤمن انقلابی فعال در فضای مجازی بشویم.

 

به اعتقاد من ، امروزه ذکر مستحبی بعد از نماز ما ، کار فرهنگی و جهادی در فضای مجازی است.

 

اهمیت فضای مجازی از نگاه رهبری

 

به فرموده رهبر فرزانه انقلاب :

 

رایانه و فضای مجازی که الان در اختیار شماست اگر بتوانید اینها را یاد بگیرید ، می توانید یک حرف درست خودتان را به هزاران مستمعی که شما آنها را نمی شناسید ، برسانید . این فرصت فوق العاده ای است مبادا این فرصت ضایع شود . اگر ضایع شد ، خدای متعال از من و شما در روز قیامت سوال خواهد کرد . ۹۱/۷/۲۰

 

البته ورود در فضای مجازی احتیاج به؛

 

ایمان 

 

علم 

 

ذوق و سلیقه و هنر

 

دارد و بزرگترین آفت این کار گرفتار شدن به ؛

 

غرور 

 

سیاست زدگی 

 

حسادت 

 

سطحی نگری

 

روز مرگی  

 

می باشد.

 

دشمن دارد با این ابزار ایمان و غیرت و اعتقادات جوانان ما را نشانه می گیرد و در سایه بی عرضگی و بی لیاقتی بعضی از مسئولان فرهنگی و رسانه ای  کشور ، تا حدودی در این جنگ موفق بوده است .

 

 باید جواب کار فرهنگی باطل آنان را با کار فرهنگی حق داد. 

 

ما را در این میدان مبارزه یاری کنید

 

ما میخواهیم مبارزه کنیم .

 

مامیخواهیم جهاد فرهنگی کنیم .

  اهمیت فضای مجازی از نگاه رهبری

  نکته مهم : در این متن ، منظور از ما ، جوانان و افراد با ایمان یا معتقد است ، نه افراد بی غیرت و بی دینی که این روزها در فضای مجازی با انتشار مطالب مستهجن ، ضد دین ، ضد اسلام ، ضد مراجع ، نژادپرستانه و … آب به آسیاب دشمن می ریزند و کارگر بی جیره و مواجب دشمن اند . اینجور افراد بی غیرت را اگر قابل هدایتند خدا به راه راست هدایتشان کند و اگر نه ، خدا به درک اسفل السافلین هدایتشان کند . و لعن الله علی المشرکین و الکافرین

 

پیامبر اکرم می فرمایند:

 

در راه خدا با دستهای خود جهاد کنید  اگر نتوانستید با زبانهای خود و اگر بازهم نتوانستید ، با قلب خود جهاد کنید.

   نهج الفصاحه /ص ۴۳۹

  والعاقبةللمتقین

برگرفته از سایت شیعه شناسی

Comments (0) Posted to مذهبی 01/01/2017 Edit

رویکردهای نوین در فضای سایبری - بخش اول

گاهنامه رویکردهای نوین در فضای سایبری – شماره یکم

گاهنامه رویکردهای نوین در فضای سایبری

  

  

موضوعات مورد اشاره در این شماره:

 

 
 
· معرفی دو کتاب: «آگاهی وضعیتی سایبری» و «جنگ سایبری و حقوق جنگ»
· هک شناختی (Cognitive Hacking)
· اینترنت اشیاء نظامی
· هک تلگرام و واتساپ
· بدافزار دستگاه پوز
· مصورسازی حملات سایبری
· نمونه ای از مراکز پدافند سایبری
· اینترنت اشیا و تغییر چشم انداز امنیت سایبری
· ردگیری حملات سایبری از طریق تحلیل داده های حجیم
· معرفی دو کتاب: «آگاهی وضعیتی سایبری» و «جنگ سایبری و حقوق جنگ»
 
 

 

 

 

Comments (0) Posted to مطالب علمی 08/20/2016 Edit

صاحب وب سایت شخصی شوید!


سفارش طراحی سایت ارزان و فوری

 

در سریع ترین زمان ممکن حداکثر تا یک هفته 

با قیمت باورنکردنی 95 هزار تومان الی 250 هزار تومان

وب سایت های شخصی، وب سایت های انجمنی، وب سایت های اطلاع رسانی ، وب سایت های تجاری، وب سایت های تجارت الکترونیک ، 
وب سایت های فروشگاهی ، وب سایت های کاربردی ، وب سایت های تفریحی ، وب سایت های شبکه اجتماعی ، وب سایت های علمی و ...
 
 

جهت سفارش طراحی سایت با سرپرست تیم طراحی سایت ما تماس بگیرید.

سرپرست تیم طراحی: مهندس احمد استیری

ایمیل: universitydatainfo@yahoo.com

تلفن همراه: 09359529058

فرم اشتراک

 
 

Comments (0) Posted to کلی 08/03/2016 Edit

سفارش ترجمه متون عمومی و تخصصی



سفارش ترجمه متون عمومی و تخصصی

سفارش ترجمه متون انگلیسی، ترجمه مقاله، سفارش ترجمه مقاله، ترجمه متن، ترجمه کتاب و نگارش پایان نامه از دیگر خدماتی هستند که توسط سایت ما ارائه و پشتیبانی می شوند. 
http://Translate.Tnt3.ir 
 
برای سفارش ترجمه اينجا را کليک نماييد.
 

سفارش ترجمه, ترجمه فوری, ترجمه تخصصی, ترجمه آنلاین ,ترجمه ارزان ,ترجمه مقاله, ترجمه پایان نامه, ترجمه کتاب ,سفارش تایپ, سفارش ویراستاری, سفارش پاورپوئینت , سفارش فتوشاپ

برای سفارش ترجمه اينجا را کليک نماييد.

http://Translate.Tnt3.ir 

جهت سفارش ترجمه با سرپرست تیم مترجم سایت ما تماس بگیرید.

سرپرست تیم ترجمه: مهندس محمد علایی

ایمیل:  Translate@Tnt3.ir

تلفن همراه: 09192164907

فرم اشتراک

 

هزینه ترجمه براساس کیفیت مورد نیاز و زمان تحویل، محاسبه می شود.

فایل ترجمه به صورت تایپ شده (با رعایت نیم فاصله ها در موارد مورد نیاز) تحویل می گردد؛ معیار محاسبه نیز همین متن فارسی تایپ شده است.

تعداد کلمه ها با استفاده از نرم افزار ورد آفیس (Word) شمرده شده و مبنا قرار می گیرد.

روال کار:
ارسال فایل به آدرس ایمیل:   Translate@Tnt3.ir
تماس با شماره همراه: 09192164907 (جهت هماهنگی هزینه)
برآورد هزینه «تقریبی» و تعیین زمان تحویل (زمان بیشتر: هزینه کمتر-کیفیت بهتر: هزینه بیشتر).
در صورت موافقت طرفین با هزینه و زمان، پرداخت بیعانه توسط مشتری (معمولا بیست درصد هزینه تقریبی برآورده شده).
انجام کار.
پرداخت مابقی هزینه.
ارسال فایل ورد به مشتری از طریق ایمیل.


تیم ترجمه سایت متشکل از افراد خبره و متخصص در رشته های مختلف با سطح کیفی کاری متفاوت می باشد. کیفیت ترجمه ی تقدیمی، براساس زمان و هزینه پرداختی، متفاوت بوده و از متوسط (نیاز به یکبار بازخوانی توسط خود مشتری) تا بسیار عالی (تألیفی) متغیر است. 

ترجمه مقاله، ترجمه پایان نامه، ترجمه کتاب،  سفارش صفحه آرایی، ویرایش انشایی، تایپ و رسم شکل حرفه ای نیز پذیرفته می شود. 
 
 

سفارش ترجمه, ترجمه فوری, ترجمه تخصصی, ترجمه آنلاین ,ترجمه ارزان ,ترجمه مقاله, ترجمه پایان نامه, ترجمه کتاب ,سفارش تایپ, سفارش ویراستاری, سفارش پاورپوئینت , سفارش فتوشاپ

برای سفارش ترجمه اينجا را کليک نماييد.

گروه مترجم سایت متخصص و حرفه ای با سابقه صفحه آرایی و ویرایش هزاران گزارش سمینار، پایان نامه، مقاله، کتاب و کتابچه از دانشگاه ها ، موسسات آموزش عالی و نهاد های دولتی و خصوصی
 
 http://Translate.Tnt3.ir 
 
 

Comments (1) Posted to ترجمه ماشینی 04/25/2016 Edit

دانلود جدیدترین کتب تخصصی دانشگاهی

  

 

فروشگاه اینترنتی کتاب – خرید آنلاین کتاب – دانلود کتاب الکترونیکی


بزرگترین فروشگاه اینترنتی کتاب در ایران - خرید و ارسال کتاب - فروشگاه اینترنتی کتاب - خرید آنلاین کتاب

 

ورود به کتابخانه دیجیتال - دانلود کتب الکترونیکی

 

     برای مشاهده کتب، کلیک نمایید.

  

Comments (0) Posted to مطالب علمی 03/05/2016 Edit

افتتاح بازار مجازی ایرانیان


خرید و فروش عمده و خرده عسل پسته زعفران و ...

به اطلاع کلیه عزیزان می رساند، بازار مجازی ایرانیان با هدف خرید و فروش محصولات مختلف از قبیل پسته، زعفران، عسل و …، به صورت عمده و خرده به تازگی راه اندازی شده است.

برای بازدید از این بازار می توانید به تارنمای زیر مراجعه کنید:

www.BMIranian.com

 

با تشکر

سایت بازار مجازی ایرانیان

 
----------------------------------------------------------- 
جهت اطلاع از آخرین قیمت و موجودی فعلی محصولات و همچنین استفاده از خدمات مشاوره ای در زمینه خرید و فروش محصولات ، در خدمتتان خواهیم بود. 
نمایندگی تهران: 
02133343013 
تلفن همراه: 
625 2170 0937 

  

 


Comments (1) Posted to کلی 02/06/2016 Edit

دانلود کتب الکترونیکی 2015 و 2016


راه اندازی بخش دانلود کتب الکترونیکی

Comments (0) Posted to مطالب علمی 12/22/2015 Edit

ایست واژه ها (Stop words) در زبان فارسی و انگلیسی

 
ایست واژه ها لغاتی هستند که علی رغم تکرار فروان در متن، از لحاظ معنایی دارای اهمیت کمی هستند مثل “اگر”، “و”، “ولی”،”که” و غیره. در نگاه اولیه کلمات ربط و تعریف، ایست واژه به نظر می آیند؛ در عین حال بسیاری از افعال، افعال کمکی، اسم ها، قیدها و صفات نیز ایست واژه شناخته شده اند. در اغلب کاربردهای متن، حذف این کلمات، نتایج پردازش را به شدت بهبود می دهد و سبب کاهش بار محاسبات و افزایش سرعت خواهد شد. به همین دلیل این کلمات غالبا در فاز پیش پردازش، حذف می شوند .

نمونه‌ای از ایست واژه‌های زبان فارسی و انگلیسی

اکنون است زیرا برای اینک اگر
البته شد چون بالاخره اینطور بعدا
اما کرد باید اینقدر بدون حدودا
از باشد حالا بله با خصوصا
که هست حتی زود حتما انگار

 

- یک فایل فشرده حاوی دوعدد فایل متنی با پسوند txt

- لیست کامل کلمات عمومی ایست واژه ها یا Stop words برای زبان فارسی و انگلیسی

- FarsiStopWords.txt  &&  EnglishStopWords.txt

 دانلود فایل ها

 

Comments (20) Posted to پردازش متن 01/08/2015 Edit

دانلود رایگان و سریع منابع علمی مورد نیاز شما

 
دسترسی به منابع ISI وScopus و ScienceDirect و NursingSkills و IEEE و ...

جستجو در بیش از 80 میلیون مقاله از معتبرترین پایگاه داده های جهان 
جستجو در بیش از 2 میلیون کتاب گرانبها و ارزشمند از معتبرترین منتشران و نویسندگان جهان 
جستجو در بیش از 1 میلیون پایان نامه پایگاه پروکوئست و 275 هزار پایان نامه از دانشگاه های معتبر جهان 
جستجوی سریع و آسان در بین حجم عظیمی از منابع کتاب، مقاله و پایان نامه بصورت همزمان 
امکان محدود کردن جستجو و فیلترینگ بسیار قدرتمند نتایج بر اساس انواع پارامترها 
دسترسی به اطلاعات و فایل تمام متن مقالات، کتب و پایان نامه های سراسر جهان به طور همزمان با کمترین میزان اتلاف وقت 
قیمت بسیار مناسب برای خرید منابع مورد نیازتان(شما زمان را می خرید نه منابع موردنیازتان) 
 
 دسترسی به منابع ISI وScopus و ScienceDirect و NursingSkills و IEEE و ...
  
 http://www.topnumber.ir
   
چگونه در سایت عضو شوم و از امکانات TopNumber استفاده نمایم؟
 
 در ابتدا با استفاده از نام کاربری و رمز عبور کاربر آزمایشی وارد سایت شوید و از ورد به عرصه جدیدی از اطلاعات مطمئن شوید. 
با گشت و گذار در سایت ایمان پیدا کنید که TopNumber بهترین است و بعد به ما بپیوندید. 
از بخش ورود، بر روی گزینه "عضویت" کلیک کنید و روال ثبت نام را تکمیل نمایید.
به پست الکتروینیک خود مراجعه کنید و بر روی لینک فعالسازی حساب کاربریتان کلیک کنید
به حسن انتخاب شما تبریک می گوییم. اکنون می توانید از منابع سایت استفاده نمایید.
در صورتیکه شما عضو سازمان یا دانشگاه هستید، مطمئن شوید که سازمان شما با ما قرارداد دارد یا خیر؟
دانشگاه ها ، مراکز و سازمانها، میتوانند به هر تعداد حساب کاربری تعریف نموده و با ما ، کارکنان و دانشجویان خود را به حجم عظیمی از منابع پیوند دهند ...  
 
دسترسی به منابع ISI وScopus و ScienceDirect و NursingSkills و IEEE و ...
  

Comments (3) Posted to کلی 12/19/2014 Edit

ابزارهای MATLAB برای بازیابی اطلاعات

سیستم بازیابی اطلاعات[۱] در مجموعه سند[۲]هایی که به فرمتهای گوناگون در پایگاه داده وجود دارد (حال این پایگاه داده ممکن است پایگاه دادة رابطه ای مستقل[۳] یا پایگاه دادة شبکه‌ای ابر متن[۴] مثل اینترنت باشد)، به دنبال اطلاعات مطلوب کاربر می‌گردد. جستجوی اطلاعات به دو صورت امکان پذیر است:

نگاه کردن کلی[۵] : در مواردی است که خواستة کاربر دقیق نباشد یا اینکه علایق کاربر گسترده باشد.

جست و جو کردن[۶] : در مواردی است که خواستة کاربر دقیق باشد.

۱-۱- مراحل بازیابی اطلاعات

در بازیابی اطلاعات چندین مرحلة مهم وجود دارد :

۱-    ایندکس‌بندی[۱]

۲-    خطی سازی سند[۲]

  • حذف نشانه‌ها و فرمت[۳]
  • نشان گذاری[۴]

۳-    فیلتر کردن[۵]

۴-    ریشه‌یابی[۶]

۵-    وزن دادن[۷]

۶-     رتبه بندی[۸]

 

[1]- Indexing

 

[2]- Document Linearization

 

[3]- Markup and Format Removal

 

[4]- Tokenization

 

[5]- Filtration

 

[6]- Stemming

 

[7]- Weighting

 

[8]- Ranking

 

[1]-Information Retrieval(IR) System

 

[2]-Document

 

[3]-Relational Stand-Alone Database

 

[4]-Hypertext Networked Database

 

[5]- Browsing

 

[6]- Quering

 

 

فایل ورد

یک فایل فشرده حاوی یک فایل:
۱. ابزارهای MATLAB برای بازیابی اطلاعات – گزارش درسی
نوع فایل:  Microsft word Office
تعداد صفحات: ۸۵
حجم: ۳ MB
 
 
رمز فایل فشرده :
www.tnt3.ir

فهرست مطالب

فهرست مطالب
فصل ۱: بازیابی اطلاعات ۵
۱-۱- سیستم بازیابی اطلاعات ۶
۱-۲- مراحل بازیابی اطلاعات ۷
۱-۲-۱- شاخصگذاری (ایندکسبندی) ۷
۱-۲-۲- خطیسازی سندها ۸
۱-۲-۳- فیلتر کردن ۱۰
۱-۲-۴- ریشه‌یابی کلمات ۱۲
۱-۲-۵- وزن‌دهی ۱۴
۱-۳- معیارهای صحت و کیفیت در بازیابی ۱۶
۱-۴- الگوهای وزن‌دهی ۱۷
۱-۴-۱- وزن‌دهی با فرکانس کلمات ۱۷
۱-۴-۲- مدل فضای برداری سالتون ۲۲
۱-۴-۳- وزن‌های محلی ۲۳
۱-۴-۴- وزن‌های سراسری ۲۴
۱-۴-۵- چگالی کلمات کلیدی ۲۵
۱-۴-۶- نارساییهای چگالی کلمه ۲۶
۱-۵- سایر روش‌های پیش پردازش زبانی ۲۶
۱-۵-۱- تشخیص زنجیرههای مرجعیتی ۲۷
۱-۵-۲- برچسب زنی معنایی نقش کلمات ۲۸
۱-۵-۳- برچسب زنی نحوی لغات ۲۸
فصل ۲: معرفی ابزار بازیابی اطلاعات Matlab 30
2-1- مقدمه ۳۱
۲-۲- نحوه نصب ابزار TMG 33
2-3- ابزار شاخص‌گذاری (ایندکس‌گذاری) ۳۵
۲-۴- ابزار کاهش ابعاد ۳۹
۲-۵- ابزار فاکتورگیری نامنفی ماتریس ۴۲
۲-۶- ابزار بازیابی اطلاعات ۴۵
۲-۷- ابزار خوشه‌بندی ۴۸
۲-۸- ابزار دسته‌بندی ۵۰
فصل ۳: ضمائم ۵۳
۳-۱- تبدیل داده‌ای ۵۴
۳-۱-۱- تجزیه ویژه‌مقدار ۵۴
۳-۱-۲- شاخص‌گذاری معنایی پنهان (LSI) 55
3-1-3- فاکتورگیری نامنفی ماتریس (NMF) 61
3-1-4- مقایسه NMF با LSI 62
3-2- خوشه‌بندی ۷۰
۳-۲-۲- رویه خوشه‌بندی ۷۱
۳-۲-۳- اندازه‌گیری شباهت ۷۲
۳-۲-۴- ساختارهای داده ۷۳
۳-۲-۵- ارزیابی ۷۴
۳-۳- خوشه‌بندی متنی ۷۴
۳-۳-۲- الگوریتم خوشه‌بندی k-Means 75
3-3-3- الگوریتم خوشه‌بندی Bisecting Kmeans 77
3-3-4- معیارهای خارجی کیفیت خوشه‌بندی ۸۰
مراجع ۸۳

 

Comments (2) Posted to پردازش متن 11/17/2014 Edit

حل تمرین های درس ریاضی مهندسی پیشرفته دکتر نجفی زاده دانشگاه آزاد اراک

 

حل تمرین های درس ریاضی مهندسی پیشرفته دکتر

نجفی زاده دانشگاه آزاد اراک

حل تمرین های درس ریاضی مهندسی پیشرفته دکتر نجفی زاده دانشگاه آزاد اراک

 

 

پی دی افیک فایل فشرده حاوی یک فایل:
۱. حل تمرین های درس ریاضی مهندسی پیشرفته دکتر نجفی زاده دانشگاه آزاد اراک
نوع فایل: PDF
تعداد صفحات: ۹۰
حجم: ۳۵۸ KB

  ادامه مطلب

Comments (6) Posted to مطالب علمی 11/12/2014 Edit

مجموعه داده‏ Epinions

 
 

برای دریافت پیکره گرداوری شده که حدود۲ گیگا بایت حجم دارد، لطفا از طریق پیامک یا ایمیل زیر به ما اطلاع دهید تا پس از دریافت آدرس پستی شما، در صورتیکه در تهران هستید با پیک موتوری و در صورتیکه در شهرستان هستید از طریق پست DVD حاوی پیکره را برایتان ارسال نماییم. بخشی از هزینه دریافتی جهت ارسال پستی فایل می باشد…

در ضمن کلیه کدهای کار با پیکره و همچنین کدهای کار با وردنت موجود می باشد و برای دریافت کدها می توانید با ایمیل زیر مکاتبه نمایید.

universitydatainfo@yahoo.com

09359529058

 

دانلود پیکره:

رمز عبور فایل فشرده : ۰۹۳۵۹۵۲۹۰۵۸

یک سیستم توصیه گر به دنبال پیش بینی نرخ کاربر هدف به هر یک از آیتم ها و سپس ارائه ی پیشنهاد آیتم هایی به کاربر هدف است که بالاترین مقدار نرخ محاسبه شده توسط سیستم را دارند. در واقع این نرخ پیش بینی شده نمایان گر تشخیص سیستم از میزان علاقه ای است که کاربر هدف به یک آیتم دارد. حال هر چه این مقدار پیش بینی شده به واقعیت نزدیک تر باشد، تشخیص سیستم و ارائه ی پیشنهاداتش دقیق تر خواهد بود. برای اندازه گیری خطای یک سیستم توصیه گر، به دو گونه عمل می شود: آفلاین و آنلاین.

روش عمده در ارزیابی آنلاین، محاسبه ی میزان رضایت کاربران از ارائه ی پیشنهادات است. به عنوان یک راه اندازه گیری این رضایت، می توان پس از پیش بینی نرخی که کاربر ممکن است به یک آیتم بدهد و ارائه ی پیشنهاد آیتم های با بالاترین مقدار نرخ، به طور مستقیم از کاربر انسانی، میزان نزدیکی این پیشنهادات را با علایق واقعی وی را پرسید و به بیانی دیگر، به کاربران هدف اجازه دهیم تا خودشان سیستم را ارزیابی کنند. هم چنین می توان به طور غیرمستقیم عمل کرد. به بیان دقیق تر، اندازه گیری میزان اشتراک مجموعه  آیتم های پیشنهادی با مجموعه آن هایی که کاربر در آینده نرخ می دهد، راهی غیر مستقیمی در محاسبه ی میزان رضایت کاربر در یک ارزیابی آنلاین می باشد. برای توضیح بیش تر، باید بگوییم که در این روش مجموعه ی پیشنهادی را تشکیل داده و سپس منتظر بازدید و نرخ های جدید کاربر می شویم. با محاسبه ی میزان اشتراک این در مجموعه، میزان ارزیابی نسبتاً دقیقی از سیستم را انجام داد. البته در ارزیابی آنلاین یک سیستم توصیه گر، باید مراقب تغییر سلیقه های کاربران باشیم. این تغییر معمولاً خیلی زیاد نیست و باز هم می توان گفت که ارزیابی آنلاین روشی مناسب در مقایسه ی یک الگوریتم توصیه گر با انواع مشابه می باشد.

به هرحال، یکی از مشکلات عمده ی ارزیابی آنلاین، زمان زیادی است که باید منتظر بود تا کاربران در سیستم ثبت نام کرده، از آیتم ها بازدید کنند و پس از مدتی نیز نرخی به آیتم های بازدیدی دهند. معمولاً زمان این روش آن قدر زیاد می باشد که می توان گفت انتخاب روش ارزیابی آنلاین، برای مقایسه ی یک الگوریتم پیشنهادی تحقیقاتی که در یک پایان نامه ارشد ارائه شده، تصمیم گیری درستی نیست. پس بنابراین ما در جهت ارزیابی الگوریتم پیشنهادی خود، روش آفلاین را انتخاب کرده ایم. منتهی ممکن است سؤال زیر در ابتدا به ذهن خطور نماید:

“علایق واقعی کاربران موجود در مجموعه داده های آفلاین خود را چگونه تشخیص می دهید؟ تا با استفاده از آن بتوانید مقدار صحت پیشنهادات خود را محاسبه کرده و در کل به ارزیابی سیستم خود بپردازید.”

در پاسخ باید گفت که:

برای ارزیابی آفلاین[۱] یک سیستم توصیه گر با استفاده از مجموعه داده ای موجود[۲] [۲] مثل EpinionsAll، نیازی به تشخیص علایق واقعی کاربران مورد ارزیابی نیست. در واقع می توان با پیش بینی درصدی از نرخ های یک کاربر و سپس مقایسه آن با مقادیر واقعی نرخ ها، مقدار خطا  و دقت سیستم توصیه گر را بدست آورد. روند کامل  این نوع ارزیابی در ادامه را توضیح داده شده است.

۱-۱- آزمایشات تجربی آفلاین با استفاده از مجموعه داده های آماده

راه اندازی آزمایشی که در علوم کامپیوتر و عموماً زیرحوزه های مثالی یادگیری ماشین یا استخراج اطلاعات پرکاربرد است، به مجموعه داده هایی گفته می شود که شامل داده های پیشینه ای /مصنوعی و ترکیبی  تعاملات کاربر  باشد.

ایده  اساسی روش مذکور این است که مجموعه ای از پروفایل های کاربران، شامل ترجیحات آن ها مثل نرخ ها و تعاملات خرید و یا پیشینه کلیک های آنها، موجود باشد که بتوان آن را به دو قسمت مجزای آموزش  و آزمون  تقسیم کرد. الگوریتم ها سپس قسمت آموزشی را استفاده می کنند تا پیش بینی ها را در مورد قسمت پنهان آزمونی انجام دهند. مزیت این روش در آن است که می توان عملکرد[۳] الگوریتم های مختلف را با هم مقایسه کرد. و هم چنین قابلیت تنظیمات دلخواه اولیه روی بستر ارزیابی یک الگوریتم خاص، وجود دارد. به عبارت دیگر، برای مثال، می توان جهت ارزیابی الگوریتمی که به سمت حل مشکل شروع آهسته در سیستم های توصیه گر حرکت می کند، داده های آموزشی را طوری انتخاب کرد تا تُنُکی داده ها، و در نتیجه تعداد آیتم ها و یا کاربران با نرخ کم، زیاد باشد. اما به هر حال این خطر احتمالی، برای ارزیابی صحت پیشنهادات یک سیستم توصیه گر، وجود دارد که مجموعه داده های مصنوعی و شبیه سازی شده به سمت الگوریتمی خاص گرایش داشته باشند و در نتیجه با دیگر الگوریتم ها نامنصفانه رفتار کنند.

تُنُکی داده ای در یک مجموعه داده از روی فرمول (۳۸) بدستمی آید. در این فرمول  و  و  به ترتیب به معنی تعداد نرخ ها، تعداد کاربران و تعداد آیتم های موجود در مجموعه داده ی مورد نظر می باشد.

(۳۸)

در بخش بعد، در کنار معرفی مجموعه داده ی مورد استفاده در ارزیابی های خود، به محاسبه ی پراکندگی برای این مجموعه داده خواهیم پرداخت.

 

1-2- مجموعه داده ی مورد استفاده در ارزیابی ها

ما در ارزیابی های آفلاین خود از مجموعه داده ی Epinions استفاده کرده ایم. ما در ابتدا قصد استفاده از مجموعه داده ی جمع آوری شده توسط آقای Paolo Massa[77] را داشتیم. امّا الگوریتم های آیتم محور (در این جا منظور کتاب-محور است) پیشنهادی ما در این پایان نامه از سرموضوعات[۴] کتب هم استفاده می کنند. برای دسترسی به سرموضوعات هر کتاب بایستی ارتباط مجموعه داده ی Epinions با محیط داده های خارج از خود از جمله طبقه بندی موضوعی کتابخانه ی کنگره و آمازون، را برقرار کنیم. بنابراین به شماره کتاب سریال یکتای جهانی[۵] نیاز داشتیم.  از طرفی مجموعه داده ی فوق الذکر، برای کتب شماره ای مستقل و خود تعریف را داراست. در نتیجه ما تصمیم به خزش[۶] دوباره ی سایت Epinions گرفته و در طول پنجاه روز به جمع آوری اطلاعات کاربران و کتاب‎ ها از قسمت کتب سایت Epinions پرداختیم. این مجموعه داده ی جدید مزیت های بسیار زیادی را نسبت به نمونه ی قبلی [۷۷] دارد. معرفی کامل این مجموعه داده و تفاوت های کلیدی مزیت های بسیار نسبت به نمونه ی قبلی، به هم راه کاربردهای متنوع آن در حوزه های گوناگون (ارزیابی الگوریتم های اعتماد، ارزیابی روش های استخراج اطلاعات[۷]، ارزیابی روش های استنتاج موضوع یک کتاب و پردازش برچسب ها و نظرات در مورد یک کتاب، و مهم تر از همه ارزیابی الگوریتم های توصیه گر و پیش بینی نرخ) در ادامه آمده است.

در مجموعه داده ی جمع آوری شده توسط ما چهار جدول به شرح زیر وجود دارد:

  1. جدول کاربران
  2. جدول کتب
  3. جدول نرخ ها
  4. جدول اعتمادهای بین کاربران

جدول پنجمی، با نام فایل ها، نیز وجود دارد که در حال حاضر جهت ارزیابی های علمی کارایی ندارد اما محتوای صفحات سایت Epinions.com می باشد که حین جمع آوری داده ها، پردازش شده اند. هم چنین این جدول صفحات پردازش نشده ی مفیدی را نیز در خود جای داده است که از آن جمله می توان به صفحات نظرهای کاربران “روی نرخ ها و نظرات خوانندگان دیگر یک کتاب”، اشاره کرد. در جدول ۴ ساختار کلی این مجموعه داده نشان داده شده است.

جدول ۴- ساختار مجموعه داده ی جمع آوری شده (EpinionsAll)

جدول Files Info جدول کاربران(user) جدول نرخ ها(userBookRating) جدول کتب جدول اعتمادهای بین کاربرانUsers-Trust
fileID userID ratingID bookID trusted
pageLink Username userID bookISBN trusterUserID
filePath userRegDate bookInfo bookTitle trustedUserID
fileContent userStatus bookInfoType bookReviewsPage trustValue
userLocation Rate Date
  userPage ratingDate
  userMailAddress reviewPage
  reviewRating

 

در جدول ۵ نیز مقایسه ای آماری بین تعداد رکوردهای جداول در مجموعه داده ی جمع آوری شده و فعلی آورده شده است.

جدول ۵- آمار مجموعه داده  Epinions

  EpinionsAll(by Mohsen Abasi)
کاربران ۸۹,۹۲۶
آیتم ها ۵۲,۱۹۴
نرخ ها ۹۳,۷۰۸
اعتماد ها ۵۷۶,۳۲۷

 

از روی مقادیر جدول ۵ این طور معلوم است که:  این مجموعه داده ی جمع آوری شده ی توسط ما در طی انجام این پایان نامه تعداد ۸۹۹۲۶ کاربر، ۵۲۱۹۴ کتاب به هم راه شماره سریال جهانی و مشخصات آن ها، ۹۳۷۰۸ نرخ کاربری روی کتب و ۵۷۶۳۲۷ رابطه ی اعتماد صریح کاربران به یکدیگر را داراست. بنابراین پراکندگی مجموعه داده ی Epinions جمع آوری شده توسط ما، بر طبق فرمول استاندارد ((۳۸، برابراست با: ۰.۹۹۹۹۸۰

چون این عدد نزدیک به یک است، پراکندگی این مجموعه داده بسیار زیاد می باشد و بسیار مناسب برای محک الگوریتم های توصیه گری است که قصد غلبه بر تُنُکی ماتریس نرخ ها را دارند. علاوه بر پراکندگی بسیار داده در این مجموعه، دلیل دیگر انتخاب آن برای ارزیابی، موجود بودن ارتباط بین کاربران می باشد. همان طور که در قبل نیز توضیح داده شد، در سیستم پیشنهادی از روی روابط بین کاربران و شباهت سلایق آن ها به یکدیگر، در واقع با استفاده از اسنادFOAF کاربران، اقدام به تکمیل پروفایل آن ها می شود که با این کار حوزه های بیش تر مورد علاقه شان تشخیص داده می شوند. این روابط بین کاربری در یک شبکه اجتماعی و توسط خود کاربران ایجاد شده است. به دلیل موجود بودن ارتباطات بین کاربران، مجموعه Epinions  یک شبکه اجتماعی نیز می باشد و با استفاده آن می توان تأثیر تکمیل پروفایل کاربران از روی کاربران مشابه مرتبط با آن ها را در افزایش صحت پیشنهادات سیستم مشاهده کرد. کاربران در این شبکه اجتماعی با بازدید نرخ ها و توضیحات دیگر کاربران، روی آیتم هایی که خودشان قبلاً بازبینی کرده اند، اقدام به برقراری ارتباط “اعتماد” از خود به کاربران با نطرات مشابه خود می کنند. به عنوان نمونه فرض کنید که کاربر A پس از خواندن کتابی به آن نرخ ۵ (بالاترین میزان علاقه) را می دهد. این کاربر وقتی با مشاهده نظرات و نرخ کاربر B متوجه می شود که او نیز به همان کتاب یا چندین کتاب مشابه دیگر ابراز علاقه بالا کرده است، به آن کاربر اعتماد کرده و سعی می کند سایر کتبی که کاربر B به آن ها علاقه دارد را نیز بخواند. در واقع کاربر A کاربر B را در نظرات و علاقه ها و روحیات شبیه خودش تشخیص می دهد. بنابراین از اعتماد کاربر A به کاربر B می توان در جهت تکمیل پروفایل A و تشخیص بیش تر علاقه های وی استفاده کرد. در این مجموعه داده تعداد ۵۷۶۳۲۷ روابط اعتماد از نوع صریح وجود دارد.

 

1-3- مجموعه داده ی کتب

این مجموعه داده از سایت آمازون جمع آوری شده است. در آن ۴ جدول به شرح زیر وجود دارد:

v     جدول Amazon Books

o       این جدول شامل اطلاعات کتب موجود در آمازون می باشد. این اطلاعات شامل شماره جهانی استاندارد ISBN کتاب، عنوان، رتبه ی فروش کتاب در آمازون، شماره ISBN کتب مشابه، شماره ID سرموضوعاتی که کتاب به آن ها تعلق دارد، و تعداد Reviewها و نرخ دهی میانگین به این کتاب

v     جدول Amazon Subject_Headings

o       این جدول حاوی اطلاعاتی درباره ی سرموضوعات کتب سایت آمازون می باشد. این اطلاعات شامل نام، شماره ی سرموضوع در سایت آمازون، و سرموضوع پدر (در سلسله مراتب سرموضوعات) می باشد.

v     جدول Amazon Book Subject_Heading

o       این جدول بیان می کند که هر کتاب در چه سرموضوعاتی جای دارد.

v     جدول Amazon Ratings

o       این جدول شامل شماره یکتای مشتری های آمازون، نرخ هایی که به کتب داده اند، تاریخ نرخ دهی و هم چنین تعداد نظراتی که در مورد هر نرخ داده شده است و نظر کلی مشتریان در مورد مفید بودن یا نبودن نرخ مورد نظر

جدول Amazon Books(393560 رکورد) جدول Amazon Subject_Headings(13171 رکورد) جدول Amazon Book Subject_Heading(1440213 رکورد) جدول Amazon Ratings(4591301 رکورد)
bookID shID bookID bookID
ISBN name shID date
Title Number (in Amazon) customer
Sales Rank ParentShID rateValue
similar votes
categories helpful
reviews

 

 

با سلام

برای دریافت پیکره گرداوری شده که حدود۲ گیگا بایت حجم دارد، لطفا از طریق پیامک یا ایمیل زیر به ما اطلاع دهید تا پس از دریافت آدرس پستی شما، در صورتیکه در تهران هستید با پیک موتوری و در صورتیکه در شهرستان هستید از طریق پست DVD حاوی پیکره را برایتان ارسال نماییم. بخشی از هزینه دریافتی جهت ارسال پستی فایل می باشد…

در ضمن کلیه کدهای کار با پیکره و همچنین کدهای کار با وردنت موجود می باشد و برای دریافت کدها می توانید با ایمیل زیر مکاتبه نمایید.

universitydatainfo@yahoo.com

09359529058

رمز عبور فایل فشرده : ۰۹۳۵۹۵۲۹۰۵۸

 

[1]Offline evaluation

[2](Pre-collected / historical) dataset

[3]performance

[4]Subject Headings

[5]International Serial Book Number (ISBN)

[6] Crawl

 

[7]Information Retrieval (IR) 

Comments (1) Posted to ارزیابی سیستم های توصه گر 10/30/2014 Edit

نسخه جدید پیکره فرقان بارگذاری شد

 

بسمه تعالی

بحمد الله با عنایت خداوند باریتعالی و با همت مسیولین مرکز آمار و اطلاعات دانشگاه و توجه ویژه جناب آقای دکتر کاهانی نسخه دوم پیکره قرآنی فرقان در سایت آزمایشگاه فناوری وب دانشگاه فردوسی مشهد بارگذاری شد.

 

برای مشاهده پروژه اینجا را کلیلک کنید

 برای دانلود توضیحات و مستندات مربوط به پروژه اینجا را کلیک کنید

رای دانلود پیکره گردآوری شده تحت عنوان پیکره فرقان، اینجا را کلیک کنید

 

پیکره قرآنی فرقان : پروژه ایجاد و انتشار زیر ساخت وب معنایی برای قرآن کریم

تیر ماه 1392 ، نسخه 2

 

 

 

Comments (1) Posted to پروژه قرآنی 11/04/2013 Edit

مطلب در حوزه‌های جدید

 
بسمه تعالی
با توجه به مطالعات یکی از دوستان در حوزه های زیر و تا آماده شدن مطالب مربوطه جهت ارائه در وبلاگ، در صورتیکه شما دوست عزیز تقاضای کمک و راهنمایی در موضوعات زیر را دارید، لطفا از طریق ایمیل با بنده مکاتبه نمایید.

بازیابی اطلاعات – دسته بندی متن – Text Classification .

برنامه نویسی سیستم های چندعامله – Multi Agent Programming - Jadex

ابزار GATE

ترجمه ماشینی آماری

ریشه یاب معنایی
 

Comments (1) Posted to کلی 11/03/2013 Edit

ثبت پیکره قرآنی فرقان در مرجع دادگان زبان فارسی

forghan

پیکره متنی و زیرساختی که تحت عنوان «پیکره فرقان» برای قرآن کریم تولید گردیده است، حاصل بهره‌گیری از سامانه‌ای هوشمند است که در آزمایشگاه فناوری وب دانشگاه فردوسی مشهد، طراحی و پیاده‌سازی شده است. این پیکره با بیش از 587 مگابایت داده، حاوی کلیه اطلاعات قرآنی، آماری، متن و ترجمه فارسی و انگلیسی آیات و برچسب‌گذاری صرفی و نحوی متن عربی، فارسی و انگلیسی آیات، ریشه‌یابی کلمات آنها و بسیاری موارد دیگر در قالب RDF است و امکان استفاده و کاوش را برای هرگونه پژوهش و پردازش هوشمند ایجاد کرده است. 

مالکیت معنوی: 
 آزمایشگاه فناوری وب دانشگاه فردوسی مشهد
شرایط استفاده: 

-

اطلاعات ارجاع: 

- احمد استیری، محسن کاهانی، و هادی قائمی. (۱۳۹۲). اﯾﺠﺎد و اﻧﺘﺸﺎر زﯾﺮﺳﺎﺧﺖ وب ﻣﻌﻨﺎﯾﯽ ﺑﺮای ﻗﺮآن ﮐﺮﯾﻢ. ارائه شده در پنجمین کنفرانس فناوری اطلاعات و دانش، دانشگاه شیراز.

کاربردها: 
 متن‌کاوی قرآن، پردازش زبان طبیعی، زبان‌شناسی رایانشی
اطلاعات تکمیلی: 

- دسترسی برخط به داده‌ها: http://wtlab.um.ac.ir/linkdata/quran.html 

- لینک ثبت پیکره در مرجع دادگان زبان فارسی: http://dadegan.ir/catalog/forghan  

Comments (3) Posted to پروژه قرآنی 08/02/2013 Edit

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10  بعدي»

درباره من

احمد استیری

احمد استیری هستم. بنده فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی کامپیوتر - گرایش نرم افزار از دانشگاه فردوسی مشهد می باشم. دوره کارشناسی ارشد را زیر نظر جناب دکتر کاهانی در آزمایشگاه فناوری وب دانشگاه فردوسی گذرانده ام. در این مدت در حوزه های مرتبط با پردازش متن از جمله وب معنایی و به طور ویژه متن کاوی بر روی متون زبان فارسی فعالیت داشتم. طراحی و پیاده سازی ابزارهای پایه ای پردازش زبان فارسی و به خصوص طراحی نخستین ابزار پارسر زبان فارسی و ابزار ارزیابی خودکار خلاصه سازهای فارسی و همچنین تولید پیکره قرآنی فرقان از جمله کارهای من در دوره کارشناسی ارشد می باشد.
در صورت نیاز به توضیحات تکمیلی و یا هر گرونه سوال و ابهام در مورد موضوعات مطرح شده در وبلاگ با ایمیل زیر مکاتبه نمایید.

پست الکترونیکی من:
UniversityDataInfo{@}yahoo.com

آخرين مطالب بروز شده

موضوعات

پيوندها

کلی

Feeds