نسخه راهنمایی درجه بندی کیفیت جستجو

سئو بازتاب (0) ارسال نظر   

 
انتشار انتشار کاملترین نسخه راهنمایی درجه بندی کیفیت جستجو

  برای اولین بار، گوگل کاملترین نسخه راهنمایی درجه بندی کیفیت جستجو را منتشر کرد. این راهنما صد و شصت صفحه پر از اطلاعات و علم سئو است. به تازگی گوگل یک فایل PDF صد و شصت صفحه ای در موضوع راه و روش های درجه بندی کیفیت جستجو منتشر کرده است؛ با این هدف که به کسانی که در جایگاه رتبه دهی کیفیت هستند به خوبی نحوه رنک دادن به نتایجی که آزمایش می کنند را یاد بگیرند.

اوایل ماه نوامبر2015 نسخه اکتبر این فایل لو رفت همانطور که در سال های ۲۰۰۸، ۲۰۰۱، ۲۰۱۲ و چندین بار دیگر این اتفاق افتاد. گوگل به طور رسمی نسخه کوتاه شده آن را در سال ۲۰۱۳ منتشر کرد اما گویا اکنون تصمیم به انتشار نسخه کامل ۱۶۰ صفحه ای آن گرفته است. آندروود از گوگل اظهار داشت درجه هایی که که کارشناسان می دهند رنک جداگانه سایت را مشخص نمی کند. رنک دهنده ها اساس درجه بندی خود را طبق قوانینی که به آنها داده شده انجام می دهند و این قواعد بر گوگل و آنچه کاربران می خواهند تاثیر می گذارد. آندروود هم چنین اشاره کرد که گوگل این فایل را با به روز رسانی و تغییرات خودش نیز آپدیت می کند.

لینک دانلود فایل :

http://static.googleusercontent.com/media/www.google.com/en//insidesearch/howsearchworks/assets/searchqualityevaluatorguidelines.pdf

بهینه سازی و ساختار سایت

صفر تا صد آموزش سئو بازتاب (0) ارسال نظر   
بهینه بهینه سازی سایت

فرایندی از ارتقای وب سایت به صورتی است که بیشتر در معرض دید نتایج موتورهای جستجو قرار گیرند. هرچه وب سایت بیشتر در معرض دید نتایج جستجو قرار گیرد بازدید کنندگان بیشتری آن را پیدا کرده و به آن سر میزنند. برای درک بهبودی های انجام گرفته بر نتایج موتورهای جستجو اول از همه باید هدف موتورهای جستجو را درک کنیم. به طور کلی، موتورهای جستجو سعی میکنند که محتویات موجود در اینترنت را پیدا و درک کنند و سپس نتایج معتبر و مرتبطی را بر اساس عبارتی که کاربر آن را جستجو کرده است ارایه دهند. ابتدا میخواهیم در مورد مرتبط بودن صحبت کنیم. برای نمونه وقتی کاربری عبارتی همچون بهینه سازی سایت را جستجو میکند، موتورهای جستجو لیستی از نتایج مرتبط با مبحث بهینه سازی سایت رابه او نشان میدهند. موتورهای جستجو تمامی صفحات وب که بازدید میشوند را تحلیل کرده و مرتبط ترین صفحات به بهینه سازی وب سایت را انتخاب میکند. آنها اینکار را با عوامل مختلفی ارزیابی میکنند، از جمله چگونگی نوشتار محتوا، پیاده سازی آن در کدها و همچنین لینک کردن  ادامه مطلب

Pagerank

سئو بازتاب (0) ارسال نظر   

 

رنکینگ رنکینگ چیست؟

پیج رنک که به اختصار PR می‌گویند برای اولین بار در سال ۱۹۹۶ میلادی توسط Sergey Brin ابداع گردید، پیج رنک نتیجه تجزیه و تحلیل لینکهای ورودی به یک سایت است، پیج رنک رتبه‌ای است که گوگل برای یک سایت بین اعداد ۰ تا ۱۰ در نظر می‌گیرد. هرقدر این عدد نزدیک به ۱۰ باشد نشان دهنده اینست که این سایت لینکهای ورودی زیادی دارد و سایتهای زیادی به این سایت لینک داده‌اند. روش دیگر موتورهای جستجو، پردازش رتبه صفحه، با استفاده از تعداد یافته‌های خود در سایتهای اینترنتی می‌باشد. این روش، یک فناوری زیرساخت برای ادامه مطلب

سئوی کلاه سیاه

صفر تا صد آموزش سئو بازتاب (0) ارسال نظر   

سئو   سئوی کلاه سیاه

تعریف سئوی کلاه سیاه : سئوی بلک هت عملی است که با آن رتبه سایت را در موتورهای جستجو از طریق نقض کردن قوانین بالا می برند. کلمه بلک هت (کلاه سیاه) از یک فیلم غربی برگرفته شده که در آن “افراد خوب” که کلاه سفید بر سر داشتند را از “افراد بد” جدا می کردند. اخیرا از این اصطلاح برای هکرهای کامپیوتر، تولیدکنندگان ویروس و افرادی که کارهای غیراخلاقی کامپیوتری  ادامه مطلب

آموزش گوگل آنالیتیکز

صفر تا صد آموزش سئو بازتاب (0) ارسال نظر   
آموزش

-Google Analytics-

راهنمای گام به گام ابزار گوگل آنالیتیکز برای مبتدیان


هرزمان که یک مشتری به ما سفارش افزایش رنک لندینگ پیج و یا تغییرات تجارت اینترنتی می دهد، اولین سوال که ما می پرسیم این است: “شما در حال حاضر چگونه سایت خود را از لحاظ آماری بررسی می کنید؟ ” شگفت زده می شوید اگر پاسخها را بخوانید:
ما فقط بخش فروش را بررسی می کنیم.”
ما با استفاده از آنالیزگر AWStats داده های پنل سی را بررسی می کنیم.”
ما بازدید، فروش، بازده سرمایه گذاری در هر بازدید و استفاده از منطق… (و حدود چهار دقیقه به همین روال ادامه می دهد) را با استفاده از Spreedsheet اکسل انجام می دهیم.
برای من باور کردنی نیست که مردم با وجود ابزارهای رایگانی مانند گوگل آنالیتیکز هنوز از آن برای پیگیری تغییرات سایت خود استفاده نمی کنند.
پس قبل از آنکه ما روشهای بهبود تغییرات را به شما آموزش بدهیم، ابتدا نحوه نصب گوگل آنالیتیکز را آموزش می دهیم تا متوجه بشوید که دقیقا در صفحه شما چه می گذرد. این متن راهنما برای مبتدیان است پس من هر توضیح ساده ای که برای کاربران ماهر هم مفید باشد شرح می دهم.

راهنمای نصب گوگل آنالیتیکز ادامه مطلب

تفاوت الگوریتم های گوگل

سئو بازتاب (0) ارسال نظر   
  مورخ      
تفاوت الگوریتم های گوگل پاندا و گوگل پنگوئن و گوگل مرغ مگس خوار
 

الگوریتم های گوگل پاندا و گوگل پنگوئن تمرکز خود را بر روی روش های شناسایی اسپم گذاشته بودند، گوگل پاندا وظیفه شناسایی محتوای نامناسب و کپی شده از سایت های دیگر، روش های متقلبانه در داخل سایت مانند کلوکینگ و... را به عهده دارد و گوگل پنگوئن وظیفه شناسایی لینکهای اسپم و سایت های اقدام به خریداری لینک برای بهبود رنکینگ خود می کنند را عهده دار است. هر دو الگوریتم فوق در حال مبارزه با سئوی سیاه هستند و پاندا و پنگوئن نیز حیواناتی سیاه و سفید می باشند.

 

تفاوت الگوریتم های گوگل پاندا و گوگل پنگوئن و گوگل مرغ مگس خوار


الگوریتم جدید گوگل - مرغ مگس خوار بر خلاف این دو الگوریتم یک افزونه ضد اسپم نیست بلکه افزونه ای برای تجزیه و تحلیل عباراتی است که کاربر برای جستجو وارد کرده. گوگل با این کار می تواند نتایج بهتری را به کاربران نمایش دهد و با استفاده از الگوریتم مرغ مگس خوار می تواند نتایج خود را بهبود بخشد. در واقع الگوریتم جدید گوگل تاثیری در نتایج رتبه بندی به طور مستقیم ندارد و صرفا عباراتی را که کاربر جستجو کرده بررسی می کند و بر اساس خواسته های کاربر سعی میکند بهترین نتیجه را نمایش دهد.

Google Webmaster Tools

سئو بازتاب (0) ارسال نظر   

مورخ

 

یکی از ابزار هایی است که از سمت گوگل ساخته شده و پیشتیبانی می شود که البته یکی از مهمترین و قوی ترین ابزارهای مدیریت سئو است که بطور رایگان در دسترس مدیران سایت قرار گرفته است. هر وبمستر حرفه ای سایت خود را در گوگل وبمستر و گوگل آنالیتیکس  ثبت می کند و روند تغییرات سایت خود را از این طریق کنترل می کند.

Google Web master Tools چیست؟

یک مجموعه از ابزارهای کنترل و مدیریت سئو سایت می باشد. در پنل مدیریت این مجموعه اطلاعاتی نظیر : میزان سلامس سایت، تعداد صفحات ایندکس شده،  واژگان کلیدی ورودی سایت و ... در اختیار شما قرار می گیرد. چیزی که باعث می شود این ابزار ضروری به نظر برسد کاربردش در شرایط بحران است که کمک زیادی به شما برای رفع مشکلات  خواهد کرد. ادامه مطلب

مقدمه ای بر سئو

سئو بازتاب (0) ارسال نظر   

مورخ      

بهینه بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو چیست؟

بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو درواقع تولید کردن صفحات وبی است که برای موتورهای جستجو جالب و ساده باشد و مطابق با الگوریتمهای موتورهای جستجو ایجاد شده باشد همچنین توانایی بالارفتن رنکینگ و همچنین بالا رفتن امتیاز در موتورهای جستجو با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با صنعت مورد نظر را داشته باشد.

همانطور که ذکر شد SEO مخفف کلمه Search Engine Optimizer به معنی بهینه سازی موتورهای جستجو می باشد. اما در واقع به معنی تولیدکردن صفحات وبی است که برای موتورهای جستجو ساده و جالب باشد.

پس از ایجاد یک وب سایت قدم بعدی بازاریابی آن وب سایت می باشد. زیرا:
نبود بازاریابی= نداشتن بازدیدکننده = نداشتن مشتری = نداشتن سود.
موتورهای جستجو به جستجوگران فهرستی از سایتهایی که مرتبط با جستجوی آنها است را می دهند.

برای هر اصطلاح جستجو شده موتورهای جستجو دو نوع نتیجه را نمایش می دهند- آگهی های پولی یا sponsored links(این آکهی ها معمولا بالای صفحه و سمت راست صفحه با یک رنگ متفاوت با صفحه نمایش داده می شوند) و نتایج اصلی یا طبیعی(سمت چپ صفحه قابل مشاهده هستند).

تفاوت بین sponsored links یا PPC و SEO
منظور از آگهی های پولی یا sponsored links یعنی آگهی هایی که شرکت مربوطه به ازای هر کلیک (بازدیدکننده) هزینه ای را به موتورهای جستجو پرداخت می کند. ولی منظور از نتایج اصلی یعنی صفحاتی که اصطلاح جستجو شده در آنها یافت شود که در اینجا مبحث SEO در مورد سایت های بسیار اهمیت دارد.

چرا به بهینه سازی وب سایت نیاز دارید؟
آمار نشان می دهد که 80٪ تا 85٪ بازدیدکنندگان سایت ها از طریق موتورهای جستجو وارد سایت ها شده اند. همچنین آمار دیگری نشان می دهد که 70٪ از جستجوگران موتورهای جستجو تنها نتایج صفحه اول را مشاهده می کنند و به صفحات بعدی نمی روند. با توجه به این آمار دو مورد کاملا واضح است:

  • رتبه بندی ای که در نتایج موتورهای جستجو باعث می شود که ترافیک سایت شما بالاتر برود نسبت به رتبه بندی ای که در Sponsored linksها است دارای اهمیت بیشتری است.
  • رتبه بندی بین 10 سایت بالا در موتورهای جستجو باعث بالا رفتن ترافیک سایت شما می شود.



چگونه سایت شما جزو رتبه های بالا موتورهای جستجو قرار بگیرد؟
پاسخ بهینه سازی سایت یا تکنولوژی SEO می باشد. سئو تکنولوژی است که در آن موتورهای جستجو صفحات وب را توسط نرم افزار خزندگی پیدا و فهرست بندی می کنند. و باعث افزایش رتبه سایت در جستجو با اصطلاحات مخصوص به صنعت شما می شود.

SEO علم است یا هنر ؟
در حال حاضر SEO به عنوان ابزار اصلى بازاریابى الکترونیک است و یک تخصص به حساب می آید. تخصصى که یک هنر است: هنر کسب رتبه هاى بالا در موتورهاى جستجوگر.

متخصص SEO کسى است که این هنر را به خوبى مى داند. او زبان مشترک براى ارتباط با موتور جستجوگر را مى داند به الگوریتمهای موتورهای جستجو آشنایی دارد. او به خوبى مى داند که چگونه راه ورود موتور جستجوگر به سایت شما را هموار کند و سایت شما را برایش دوست داشتنى نماید.

یک متخصص SEO خوب مى تواند سایت شما را براى موتورهای جستجوگر جذاب نماید، ساختار آنرا اصلاح کرده، قابلیتهاى آنرا به خوبى عرضه کند به گونه اى که سایت شما بتواند در میان سایتهاى دیگر به رتبه های بالاتری دست یابد.

فرآیند اجرای جستجوگرها
بازاریابی وب سایت شما در موتورهای جستجو به عنوان SEM یا بازاریابی موتورهای جستجو شناخته شده است.
SEM شامل مبحث PPC یا تبلیغات کلیکی و SEO یا بهینه سازی موتورهای جستجو می باشد. سئو درواقع ترکیبی از بهینه سازی داخلی صفحه و خارجی صفحه است. بهینه سازی خارجی صفحه افزایش دادن پیوندهای خارجی سایت و اضافه کردن سایت در سایت های دیگر است. به عبارت دیگر اتصال با سایر سایت ها، می باشد. که به Link Building معروف است. اما در بهینه سازی داخلی صفحات بیشتر ارتباط بین صفحات سایت مهم است و روی این بخش تمرکز می شود که به SEO معروف است.

فرآیند سئو با آنالیز وب سایت و شناختن کسب و کار و مخاطبان شروع می گردد. بهینه سازی درواقع ارزیابی عبارات جستجو و کلمات کلیدی در صنعت مربوط به سایت شما می باشد که مخاطبان و جستجوگران برای پیدا کردن آن صنعت از آنها استفاده می کنند.

با توجه به مطالب گفته شده نتیجه می گیریم
سئو , مجموعه ای از قوانین و تکنیکهایی است که طی چند سال توسط توسعه دهندگان , برنامه نویسان , وب مسترها , کاربران و … به شکل امروزی در آمده که در موفقیت یا عدم موفقیت یک سایت نقش بسیار عمده ای دارد .

Powered by FUMblog