شش روش بازاريابي الکترونيکي بدون استفاده از موتورهاي جستجو

بازاریابی الکترونیکی بازتاب (0) ارسال نظر   

هرگاه که صحبت از معرفي سايت وب در اينترنت مي شود، اولين ابزاري که توصيه مي شود، موتورهاي جستجو هستند. در اين مقاله مي خواهيم به روشهاي معرفي بپردازيم که نيازي به موتورهاي جستجو ندارند. البته ارائه اين روشها به اين معني نيست که موتورهاي جستجو را فراموش کنيم، بلکه هدف نشان دادن روشهاي ديگري است که بدليل محبوبت موتورهاي جستجو ، کمتر مورد توجه قرار گرفته است. اما هر يک از اين روشها در جاي خود بسيار مفيد و کارا هستند. 

1-انتشار مقاله:

مي توانيد مقالاتي را نوشته و براي انتشارات رايگان موجود در اينترنت ارسال کنيد. براي اين منظور بايستي چند نکته را در نظر داشته باشيد : اول از همه بايد توجه داشته باشيد ناشري را انتخاب کنيد، که خوانندگان زيادي داشته باشد و همچنين مرتبط با موضوع مقاله شما باشد. دوم اينکه مطمئن شويد که امضاء و نام شما در انتهاي مقاله منتشر شده ، ذکر شود. منتشر کردن يک مقاله در يک سايت انتشاراتي مزاياي زيادي براي کسب و کار شما دارد. يک مقاله خوب مي توانيد مقبوليت شما را در زمينه کاري خودتان به اثبات برساند. امضاء يا آدرس شما در انتهاي مقاله مي تواند بازديدکنندگان را به سايت شما هدايت کند.

2-وبلاگ:

شما مي توانيد براي سايت خود يک وبلاگ ايجاد کنيد. يک وبلاگ اگر خوب تهيه شده باشد، مي تواند کمکهاي زيادي در زمينه معرفي سايت شما انجام دهد. براي انتشار مطالبي که بصورت دوره اي نياز به انتشار آنها داريد، يک وبلاگ کمک زيادي به شما مي کند. اگر شما وبلاگي داشته باشيد که مطالب آن در سايتهاي ديگر منتشر شود ( بصورت خودکار ) ، مي تواند بازديدکنندگان زيادي را براي سايت شما به ارمغان بياورد. لينک سايت شما و مطالب وبلاگ به اين ترتيب در سايتهاي ديگر قرار گرفته و بازديدکنندگان را به سايت شما هدايت مي کند. مهمترين پارمتر يک وبلاگ براي سايت شما هزينه پائين آن است. در حال حاضر بيشتر سرويسهاي هاستينگ، ابزارهاي بسيار مفيدي را براي وبلاگ در اختيار شما قرار مي دهند. حتي نصب اين ابزارها بصورت رايگان براي شما انجام مي شود.

3-پست الکترونيک:

انتشار مطالب از طريق پست الکترونيک مي تواند کمک زيادي در معرفي توانائي هاي شما داشته باشد. يکي از ويژگيهاي پست الکترونيک اين است که شما مي توانيد بر اساس علاقه افراد آنها را دسته بندي کرده و براي هر گروه مطالب مورد علاقه آنها را بفرستيد. نامه هاي الکترونيکي مي توانند به مناسبتهاي مختلف براي افراد ارسال شوند. به مناسبت سال نو مي توانيد علاوه بر تبريک سال نو، برنامه هاي آينده خود را به اطلاع مشتريان خود برسانيد. مي توانيد اخبار سايت و شرکت خود را در زمانهاي خاصي براي کاربران ارسال کنيد. مي توانيد از آنها در مورد سرويس يا محصول جديد خود نظر خواهي کنيد.

 Viral Marketing-4:

اين روش با نام بازاريابي ويروسي نيز شناخته مي شود. در اين روش مثلا طي برنامه هائي از بازديدکنندگان خود مي خواهيد که سايت شما را به دوستانشان نيز معرفي کنند. اين روش برگفته از برنامه تبليغاتي قديمي دهان به دهان است. در اين روش اگر شخصي از چيزي راضي باشد با گفتن نظر خود به دوستانش آنها را هم تشويق به خريد يا ديدن و يا استفاده از آن خواهد کرد. اين روش بازاريابي کاملا بر اساس خلق و خوي بازديدکنندگان شما کار مي کند. شما به بازديدکننده توصيه مي کنيد که آدرس شما را براي دوستانشان ارسال کنند. اين بستگي به عادت و خلق و خوي بازديدکننده شما و همچنين نوع سرويس شما دارد.

5- تبادل لينک:

يکي ديگر از روشهاي معرفي سايت، تبادل لينک بين سايتهاي مرتبط (نه رقيب) مي باشد. شما مي توانيد با ارائه لينکهاي سايتهاي ديگر ( و مرتبط با مطالب سايتتان ) در سايت خود ، آنها را معرفي کنيد و همچنين از آنها بخواهيد که سايت شما را معرفي کنند. استفاده از برنامه هاي تبادل لينک هم مي تواند مفيد باشد. با ثبت نام در سايتهاي مربوطه مي توانيد اجازه دهيد که لينک سايتهاي ديگر سايت شما نمايش داده شود و در عوض لينک سايت شما هم در سايت ديگران نمايش داده شود.

6- گروههاي خبري:

گروههاي خبري بعنوان يکي از قديمي ترين ابزارهاي موجود در اينترنت مي تواند نقش زيادي در معرفي سايت شما داشته باشد. با شرکت کردن در گروههاي مرتبط به سايت خود مي توانيد به ارائه ايده ها و نظريات خود بپردازيد. قابليت خود را در پاسخ دادن به سوالهاي ديگران نشان دهيد و راه حل مورد نظر خود را ( محصول يا خدمت ) را نيز در کنار آن معرفي کنيد.

8 اشتباه متداول در بازاریابی شبکه های اجتماعی

بازاریابی الکترونیکی بازتاب (0) ارسال نظر   

1-پروفایل ناقص

اصلاً نمی فهمم چرا بعضی افراد پروفایل خود و مشخصات شان را ناقص می گذارند. اگر می خواهید یک شروع عالی و یک جهش در کسب و کار آنلاین خود داشته باشید، باید اجازه دهید تا مشتریان آینده شما را به راحتی بشناسند. این پروسه پر کردن مشخصات در پروفایل نباید یک سال طول بکشد! بنابراین اگر در کسب و کار آنلاین خود جدی هستید، اولین کار مهمی که در بازاریابی شبکه های اجتماعی باید انجام دهید، کامل کردن پروفایل تان در این وب سایت ها می باشد. انجام این کار شامل آپلود عکس و نوشتن اطلاعات مرتبط دیگر می باشد. در واقع پروفایل شما اولین نقطهء عطف فروش برای شما محسوب می شود. مشتریان معمولاً تمایل دارند با اشخاص واقعی و نه رباتها، ارتباط برقرار کرده و معامله کنند. ساخت یک پروفایل کامل در واقع هویت شما را برای مشتریان می سازد.

2-  مطالب و محتوای بد
محتوا و اطلاعات بی مصرف، مشتریان بالقوه را از شما دور می کند. اگر شما یک تاجر هستید پس باید صفحهء کاربری رسانه های اجتماعی خود را همیشه تازه نگه داشته و با مطالب و اطلاعات جدید و مفید پر کنید. بله، هرگز نباید صفحهء کاربری خود را غیر فعال نگه دارید اما این مطالب اصلاً نباید مطالب و محتوایی با بار منفی بوده و یا غیر منطقی و بیش از حد باشند.

3- اسپم
باید مراقب باشید که پیام های تکراری از طریق صفحهء کاربری خود به کسانی که مطالب شما را دنبال می کنند، ارسال نکنید. زیرا باعث تحریک آنها خواهید شد. این امر موجب هرزنگاری میشود. اگر نمی خواهید صفحهء کاربری شما در شبکه های اجتماعی به حالت تعلیق در آمده و یا حذف شود، بهتر است به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی آنلاین و کسب و کار اینترنتی خود، از ارسال spam خودداری نمایید.

4- عدم جداسازی مسائل شخصی از کسب و کار
من شخصی را می شناسم که هزاران فرصت تجاری و کسب و کار آنلاین را به دلیل تلفیق صفحهء کاربری تجاری خود با مسائل شخصی از دست داده است. هنگامی که افراد در می یافتند که او از زیبایی خاصی برخوردار است، تصمیم می گرفتند که به جای انتخاب محصولات زیبا و با کیفیت، نگران مسائل شخصی او باشند! صفحهء کاربری تویتر او به محل اظهارلطف در مورد او تبدیل شده بود و افراد فقط به دلیل اینکه می دانستند او زیباست به او پاسخ می دادند. این استراتژی غلط، تقصیر خود او بود. زیرا که با اظهار نظرها و تملق های افراد خوشحال می شد و اجازه می داد که این امر بر روی کسب و کار آنلاین اش تاثیر بگذارد.

5- تصاویر نامرتبط
نام تجاری متناقض با تصاویر به کاربرده شده در صفحات کاربری در شبکه های اجتماعی باعث گیج شدن مخاطبین خواهد شد. بنابراین تصاویر انتخابی شما باید با حرفهء شما مرتبط باشد. همچنین سعی کنید در به روزرسانی آن دقت لازم را به عمل آورید.

6- ارتباط و دوستیابی با افراد بی ربط و یا کاربری های غیر فعال
باید صادق باشیم، اضافه کردن کاربری های غیرفعال به صفحهء کاربری تجاری شما فقط بار اضافه برای کسب و کار آنلاین شما محسوب می شود. سعی کنید دوستان خود را بررسی و به درستی سازماندهی نمایید. برخی از صفحه های کاربری فقط برای جاسوسی رقبا و سرقت ایده ها ایجاد شده اند. پس مراقب باشید در مقابل این رفتار ها به خوبی عمل کرده و هنگام اضافه کردن افراد عاقلانه رفتار نمایید.

7- عدم وفاداری به محتوا
اگر به محتوا و مطالب ارائه شده در صفحهء خود وفادار نباشید مشتریان خود و مشتریان آینده را نیز از دست خواهید داد. از سوی دیگر باید مطابق ایدئولوژی و فعالیتهای تان افراد را جذب نمایید. این امر باعث ایجاد حس اعتماد و صداقت در آنها خواهد شد. مطمئنم با ایجاد اعتماد توسط عمل کردن به مطالب ارائه شده، تعداد زیادی مشتری به دست خواهید آورد.

8- عدم پشتیبانی شبکه های اجتماعی با سئو
این بزرگترین اشتباه در امر بازاریابی آنلاین از طریق رسانه های اجتماعی می باشد. اگر در حال انجام کسب و کار اینترنتی در رسانه های اجتماعی هستید، باید صفحات شبکه اجتماعی خود را با استفاده از قوانین سئو پشتیبانی نمایید. استفاده از بازاریابی شبکه های اجتماعی برای ارتقاء کسب و کار اینترنتی شما بسیار فوق العاده عمل می کند. اما اگر این امر همراه با استراتژی سئو انجام شود، بسیار کاملتر خواهد بود. زیرا بازاریابی رسانه های اجتماعی به تنهایی برای تقویت و ترویج کسب و کار اینترنتی شما کافی نمی باشد.
Normal 0 false false false false EN-US X-NONE AR-SA
Converted to use with ITS. Powered by FUMblog