گلکسی تب- وقتی همه چیز در یک چیز خلاصه میشود!

ارسال شده توسط بابک بابکی | 8 Dec, 2013
بدون شک در چند سال اخیر تکنولوژی پیش رفت چشم گیری داشته است که از جمله ی این تکنولوژی ها میتوان به تبلت ها اشاره کرد . تبلت ها صفحات لوحی شکلی هستند که معمولا از سسیستم عامل اندروید یا ویندوز موبایل بهره میبرند . شاید به عقیده بعضی ها تبلت جایی بین رایانه و تلفن همراه قرار گیرد البته به نظر زیاد جالب نمیرسد که از یک تبلت به عنوان یک تلفن همراه استفاده شود ، اما برای خیلی ها این میتواند یک ویژگی خوب به حساب آید.
تبلتی که امروز قصد نقد و برسی آن را داریم ، تبلت گلکسی تب پی ۱۰۰۰(Samsung P1000 Galaxy Tab) می باشد که بدون شک علاقه مندان زیادی را شیفته خودش کرده است.

شناخت:

اولین تجربه سامسونگ در دنیا بزرگ تبلت ها ، تبلت معروف و پرطرفدارش به نام گلکسی تب است که بسیار آن را یک اسمارت فون میدانند تا یک تبلت.
در نگاه اول میتوان به سیستم عامل اندروید ۲٫۲ آن و همچنین به سی پی یو یک گیگا هرتزی آن و همچنین به دوربین ۳٫۲ مگاپیکسلی و فلاش آن اشاره کرد .

صفحه نمایش :

 

گلکسی تب؛وقتی همه چیز در یک چیز خلاصه میشود!

صفحه نمایش گلکسی تب به شما این امکان را میدهد که با خیالی راحت یک سینما خانگی کوچک را به همراه خود داشته باشید ، اندازه صفحه نمایش این تبلت ۷ اینچ و صفحه نمایش لمسی LCD Capacitive می باشد . حالا شما به راحتی می توانید فیلم های با کیفت Hd را در این تبلت بدون هیچ مشکلی و با کیفت فوق العاده بالا مشاهده کنید . البته قابلیت مولتی تاچ (چند دریافته بودن) بودن این تبلت هم به شما این امکان را میدهد که به راحتی بنویسید ، کتاب ورق بزنید و یا هر کار دیگری مثل بازی کردن با قابلیت مولتی تاچ را انجام دهید . گلکسی تب با داشتن سنسور حرکتی این امکان را فراهم کرده تا با انرژی ۲ برابر بازی کنید و از آن لذت ببرید . (کیفیت صفحه نمایش ۶۰۰ × ۱۲۸۰ پیکسل می باشد.)

کیفیت صدا:

گلکسی تب؛وقتی همه چیز در یک چیز خلاصه میشود!

گلکسی تب با داشتن اسپیکر های استریو خود به شما این امکان را میدهد که به راحتی به صدا های خود گوش دهید یا با لذتی دو برابر به تماشای فیلم به کمک صفحه نمایش آن بپردازید و در اتاق خود یک سینما خانگی ایجاد کنید!

حافظه :

گلکسی تب از لحاظ حافظه به دو قسمت تقسیم میشود: گلکسی تب ۱۶ و گلکسی تب ۳۲ گیگ . از این میترسید که با مشکل کمبود فضا برخورد کنید سامسونگ یک شیار کارت حافظه میکرو اس دی قرار داده است که تا ۳۲ گیگابایت کارت حافظه را پشتیبانی میکند. حالا این دیگر دست شما است که با این مقدار فضا چه کنید . اما شاید بیش تر این حافظه در گلکسی تب به فیلم و بازی های شما اختصاص داده شود!

وزن و ابعاد:

وزن گلکسی تب در مقایسه با آی پد و دیگر تبلت ها به نظر سبک می آید ، وزن این تبلت ۳۸۰ گرم میباشد که به دلیل کشیدگی آن این وزن در هنگام گرفتن در دستتان زیاد مشخص نمیشود ، ابعاد این دستگاه هم ۱۹۰ × ۱۲۰ × ۱۲ mm می باشد که به راحتی در دستتان یا در جیب بارانی شما جا خوهد گرفت!

گلکسی تب؛وقتی همه چیز در یک چیز خلاصه میشود!

پردازنده:

گلکسی تب از پردازنده یک گیگا هرتزی ARM مدل Cortex A8 Processor بهره می برد و به راحتی سیستم عامل آن یعنی آندروید روی آن پاسخگو است.
حافظه رم این دستگاه نیز ۵۱۲ می باشد که برای نصب بسیاری از نرم افزار ها و بازی ها مناسب است . اگر اهل بازی و کار های گرافیکی هستید باید خدمتتان عرض کنیم که گلکسی تب از PowerVR SGX540 Graphics بهره میبرد که به شما اجازه میدهد به راحتی و با سرعت بالا کار های گرافیکی خود را انجام دهید .

گلکسی تب؛وقتی همه چیز در یک چیز خلاصه میشود!

دوربین :

گلکسی تب دارای دو دوربین یکی در جلو و دیگر در پشت خود است. دوربین جلو گلکسی تب به شما این امکان را میدهد که به راحتی با دوستانتان تماس تصویری داشته باشید و اگر هم زیاد اهل تماس تصویری و مکالمه تصویری نیستید میتوانید با دوربین ۳٫۲ مگاپیکسل مجهز به اتوفوکوس (Autofocus)، دارای فلاش LED و قابلیت ثبت موقعیت زمانی و مکانی عکس گرفته شده بر روی آن (Geo-Tagging) لذت یک عکاسی با کیفیت را داشته باشید! البته قابلیت فیلم برداری این دوربین هم با کیفیت نسبتا خوب ۳۰ فریم بر ثانیه میباشد که انتظار زیادی نباید از آن داشت. (فیلم برداری با ابعاد ۴۸۰ × ۷۲۰ و ۳۰ فریم بر ثانیه)
البته اگر دوربین با کیفیت فیلم برداری Hd روی گلکسی تب تجهیز میشد به نظر استقبال بیش تری از این تبلت میشد.

گلکسی تب؛وقتی همه چیز در یک چیز خلاصه میشود!

اینترنت و … :

همیشه با صفحه کوچک موبایلتان برای وب گردی و چک کردن ایمیل یا دیدن ویدئو دلخواهتان مشکل داشته اید ، گلکسی تب این مشکل را بر طرف میکند با داشتن صفحه ۷ اینچی و مجهز بودن به اپرا مینی و فلش ۱۰٫۱ دیگر اینترنت به فرمان شما خواهد بود . تماشا کردن ویدئو مورد علاقه تان در گلکسی تب انرژی دو چندان به شما خواهد داد که فقط با تجربه کردن آن متوجه این موضوع خواهید شد!

امکانات :

گلکسی تب از لحاظ تجهیزات خیلی قوی عمل کرده است از جمله ان ها می توان به قابلیت تماس تلفنی با نصب سیم کارت در آن و امکانات ارتباطی از جمله WiFi – GPRS – GPS – Edge و بلوتوث ۳ که سرعت بی نظیر و باور نکردنی در انتقال اطلاعات دارد ،کارت خوان ، دوربین ، قطب نما ، حسگر شتاب سنج ، USB و پورت ۳٫۵ میلیمتری صدا و بسیاری دیگر از امکانات اشاره کرد اما متاسفانه این تبلت با همه امکاناتی که دارد از رادیو اف ام بی بهره است. اما مشکل به اینجا ختم نمیشود نداشتن پورت HDMI در این تبلت یک ضعف برای آن محسوب میشود که البته میتوان آن را با افزونه های جانبی برطرف کرد.

در پایان :

گلکسی تب به جرات یکی از بهترین تبلت هایی است که در بازار یافت میشود و قیمت نسبتا خوبی دارد اما نداشتن بعضی امکانات که در بالا به آن ها ذکر شد کماکان باعث شده که محبوبیت این تبلت کاهش پیدا کند ، اما اگر شما دوست دارید با بودجه نسبتا مناسب به یک تبلت خوب دست پیدا کنید که نیاز های روزانه شما را تامین کند ما به شما گلکسی تب سامسونگ را معرفی میکنیم که در حقیقت شما با خرید آن هم صاحب یک تلفن با تمام امکانات می شوید و هم یک تبلت قدرتمند !

منبع:http://www.gooyait.com

ویژگی های فروشگاه های اینترنتی

ارسال شده توسط بابک بابکی | 8 Dec, 2013
بسیاری از مطالعات ، ویژگی های خدمات اینترنتی را مورد توجه قرار داده‌اند . این مطالعات ویژگی های فروشگاه های اینترنتی را در ۴ دسته طبقه بندی کرده‌اند :
۱ . کالا ۲ . خدمت به مشتری و ارتقای فروش ۳ . متقاعد کردن و راهنمایی ۴ . ایمنی

1 - کالا : شامل خصوصیات مرتبط به کالا مانند طبقه بندی ، تنوع و اطلاعات است . طبقه ‌بندی کالا می‌تواند رضایت مصرف کننده را افزایش دهد ، اما همه کالا های قابل دسترسی در کاتالوگ ‌های تجاری یا فروشگاه های واقعی به طور اینترنتی قابل دسترسی نیستند . براساس مطالعه لوث و اسپایلر ، فروشگاه های اینترنتی بزرگ کم اثر تر از فروشگاه های کوچک در تبدیل عده زیاد بازدید کنندگان از سایت به خریدار بالقوه هستند ، زیرا مصرف کنندگان در یافتن کالایی که جستجو می کنند ، مشکل دارند و این امر به دلیل این است که هدف مهم در فروشگاه های اینترنتی فراهم آوردن اطلاعات در مورد کالا و قیمت آن برای کمک به مصرف کننده در کاهش زمان جستجو است . این گونه فروشگاه ها با ارائه اطلاعات گسترده از کالا همانند قیمت و مقایسه با قیمت سایر فروشگاه ها ، و خلاصه ای از کالا ( مانند خلاصه کتاب در فروشگاه کتاب اینترنتی ) و یا نمایش کالا ( مانند انتقال و ذخیره ‌سازی در نرم افزار ) می ‌توانند به خریدار کمک کنند  .
2 - خدمت به مشتریان و ارتقای فروش : مشتریان ارتباطات دقیق و مستمر و مفید و محافظت های فرا جغرافیایی می خواهند . این ویژگی ها به طور مداوم به عنوان بعد برجسته در تعیین رفتار انتخاب فروشگاه های اینترنتی و غیر اینترنتی تعریف شده است . خدمت به مشتری شامل مواردی نظیر ، خدمات کارکنان فروش برای انتخاب کالا ، پاسخ به سؤالات مشتریان ، کمک در انتخاب کالا ، خدمات رایگان ، پاسخ در مورد انتقال و هزینه حمل و نقل و تخفیفات کالا را در بر می گیرد .
3 - متقاعد کردن و راهنمایی : این خصیصه به ارتباط مشتریان با فروشگاه های اینترنتی مربوط است . در این طبقه ویژگی سازمان و استفاده آسان مورد توجه قرار می گیرند . ارتباط استفاده کنندگان با فروشگاه های اینترنتی ، تجربه تعامل مصرف کنندگان با ارائه کالا و خدمات خرده فروشان را تحت تأثیر قرار می دهد . اگر یک سیستم ارتباطی با مصرف کنندگان خوب طراحی شود هزینه مصرف کنندگان را در جستجو و زمان مورد نیاز برای پردازش اطلاعات کاهش می‌ دهد و این امر باعث می شود تا زمان مورد نیاز برای انتخاب و خرید به حداقل برسد  . خرید اینترنتی زمانی مطلوب و رضایت بخش است که سایت ‌های فروشندگان دارای سرعت بالا ، غیر انبوه ( شلوغ نباشند ) و دسترسی ساده باشند . سایت ‌های قابل دسترسی آسان و کم تراکم ، زمان فروش را کوتاه و میزان تلاشی که مصرف کنندگان باید صرف درک و فهم چگونگی فروش اینترنتی کنند را اقتصادی و بهینه می سازد  .
۴ - ایمنی : مصرف کنندگان در مورد افشای اطلاعات مالی و خصوصی خود نگرانی دارند  . اگر چه بیشتر سایت‌ های فروش اینترنتی سیاست حفاظت شخصی و خصوصی را اعمال و ایمنی مبادلات را تضمین می کنند . ولی آنها اطلاعات جزئی در مورد اینکه چگونه مبادلات و اطلاعات شخصی امنیت لازم را دارند ، ارائه نمی ‌دهند .

رفتار ارتباطی مشتریان در موقعیت خرید اینترنتی
به کار گیری رفتار های مرتبط برای دستیابی به اثر بخشی بیشتر در تصمیم گیری ها و کاهش هزینه های پردازش اطلاعات و دستیابی به شناخت بیشتر مطابق با تصمیمات آنها و کاهش ریسک مربوط به انتخاب اکنون ازجمله تمایلات مشتریان است . بعد از چند مبادله موفق ، مشتریان نسبت به تأمین کننده خدمات و عرضه کنندگان احساس امنیت می کنند . زمانی که مشتری به یک سازمان اعتماد کرد ، آنها می دانند که این شرکت قادر به تامین نیاز ها و خواسته هایشان است و به این شرکت متعهد می شوند .
محیط خرید به صورت اینترنتی به مشتریان و خریداران کمک می کند تا با فراهم کردن انتخاب گسترده ، ارزیابی اطلاعات ، دقت و مقایسه کالا ها زمان کمتری را صرف تصمیم گیری کنند  . اینترنت اطلاعات مقایسه ای و ارزیابی شده ‌‌ای را فراهم می کند و ممکن است هزینه جستجوی اطلاعات و تلاش برای تصمیم خرید را کاهش دهد . اگر چه مشتریان اینترنتی عمدتاً در تعامل با سیستم ‌های کامپیوتری هستند و نمی توانند به طور فیزیکی کالای واقعی را لمس و احساس کنند ، ولی آنها با استفاده از اطلاعات فراهم شده به وسیله فروشگاه های اینترنتی می‌ توانند به شکل الکترونیک تصمیم گیری کنند .
بنابراین بحث در مورد عوامل مهم در رفتار خرید مشتریان در محیط تجارت الکترونیک نیازمند تمرکز بر قابلیت دسترسی اطلاعات است . دسترسی اطلاعات نه فقط اطلاعات مربوط به کالا و خدمات بلکه سهولت و شخصی سازی را برای نگهداری مشتریان مورد توجه قرار می دهد و آن به درجه ای که اطلاعات می تواند به وسیله مشتریان برای پیش بینی رضایت احتمالی ‌شان در خرید بعد به کار رود ، بستگی دارد . پس موفقیت در خرید اینترنتی با توانایی برای سازگار کردن اطلاعات برای ارضای نیاز های مشتریان ارتباط دارد  . اما عوامل مختلفی ارزش پیش بینی اطلاعات را تعیین می کند و فقط یک نوع اطلاعات برای همه مشتریان ارزشمند نیست . نیاز اساسی برای ترغیب مصرف کننده به خرید اینترنتی عبارت است از کاهش هزینه جستجوی اطلاعات و افزایش قابلیت پیش بینی کیفیت کالا که به وسیله تامین و فراهم کردن اطلاعات تخصصی برای مصرف کنندگان به دست خواهد آمد . همچنین منافع زیادی برای مصرف کننده درفرایند خرید به صورت اینترنتی وجود دارد که از جمله آنها می توان به صرفه جویی در زمان ، افزایش سهولت و کاهش ریسک عدم رضایت خرید اشاره کرد .

پس خدمت به مشتریان و پیشبرد فروش در طراحی فروشگاه های اینترنتی از عوامل مهم به شمار می آیند  . بر اساس مطالعات انجام شده در سیستم های اطلاعات ، کیفیت اطلاعات و کیفیت ارتباط با مشتریان بر رضایت اطلاعاتی مشتریان تأثیر می گذارد . اطلاعات فراهم شده توسط فروشگاه های اینترنتی به اطلاعات در مورد کالا و اطلاعات در مورد خدمات تقسیم می‌شود  . اطلاعات کالا شامل نشانه های کالا ، توصیه به مصرف کنندگان و گزارش های ارزیابی است . اطلاعات خدمات که بیشتر فروشگاه های اینترنتی فراهم می کنند ، شامل اطلاعات اعضا ، نحوه پاسخ به سؤالات جاری ، اطلاعات تحویل و سفارش کالا و تبلیغات می شود .
برای ارزیابی اطلاعات کالا و خدمات ، شش ویژگی مرتبط بودن ، جدید بودن ،کافی بودن ، خوشایند بودن ، سازگار بودن و قابل فهم بودن مورد نیاز است . اطلاعات ارائه شده به وسیله فروشگاه های اینترنتی باید جستجوی کالا و خدمات مشتریان را حمایت کنند . برای ارضای نیازهای اطلاعاتی مشتریان ، اطلاعات باید به روز و کافی و درجهت کمک به مشتریان در انتخاب ، سازگاری و در شکل و محتوا ساده و آسان برای درک مشتری باشد و از سوی دیگر لذت ، خوشی و بهره مندی ابعاد مهمی در شکل گیری گرایش و تمایل رفتاری به سوی یک سایت هستند .
بنابراین خوشایندی و سرزنده بودن یک عامل برجسته در ارائه اطلاعات مبتنی بر اینترنت هستند . کیفیت ارتباط مصرف کنندگان به طرح و نوع آن و سهولت در جستجوی کالا یا اطلاعات بستگی دارد . باید خاطر نشان کرد که خرید اینترنتی می تواند تحت تاثیر طراحی ضعیف سایت قرار گیرد . بنابراین ضروری است که تأثیر طرح های متفاوت و امکان جستجو سریع برای مشتریان را کاملا درک کنیم . در شکل ۳ مدلی را برای رفتار خرید مشتریان در یک موقعیت خرید اینترنتی نشان داده می‌شود  .

adsblog.net