جديدترين مقالات مرتبط با مدیریت فناوری اطلاعات IT
ارسال شده توسط احمد محمدی | 20 09, 2018 | بازدید‌ها (16)

جدیدترین چک لیست سئو ۲۰۱۸ برای حرفه ها :

۹ گام فنی سئو (چک لیست سئو ۲۰۱۸ ) برای داشتن یک سایت با سئو کامل در سال ۲۰۱۸

همانطور که در مطالب قبلی گفتیم ; پیاده سازی، مدیریت و حسابرسی لینک های داخلی سایت یک جنبه مهم در سئو است .

SEO On-page یا سئو صفحات یک موضوع مهم است؛ به ویژه اکنون که گوگل به طور فزاینده ای به جستجوی معنایی پرداخته است.

بدون شک این ها جنبه های مهم SEO هستند اما چیزهای مهم دیگری  وجود دارد که ما آن را فراموش کرده ایم.

ادامه مطلب  

ارسال شده توسط احمد محمدی | 19 09, 2018 | بازدید‌ها (7)

توسط  ·

محصولات و خدمات جدید برندها با سرعت زیادی به سمت شخصی‌سازی شدن برای هر مشتری تغییر می‌کنند و تجارت B2B و ‌B2C به زودی کنار گذاشته می‌شوند. در این مطلب از تجارت B2I که تجارتی جدید است صحبت می نماییم.

پیشرفت سریع تکنولوژی باعث شده است محصولات شخصی‌سازی شده و تجربه‌ی مشتری به مزایای رقابتی جدید تبدیل شده و جنبه‌های قدیمی کسب‌وکار فراموش شوند.

همان‌طور که می‌دانید اغلب کسب‌وکارها به سه دسته‌ی B2B یعنی تجارت با سایر کسب‌وکارها و B2C یعنی تجارت با مشتری و C2C یعنی تجارت مستقیم مصرف‌کنندگان با یکدیگر تقسیم‌بندی می‌شوند.

اما در نظر گرفتن یک شخص تنها به‌عنوان یک مشتری صحیح نیست. زمانی که صاحب کسب‌وکار مشتری را تنها به چشم خریدار کالا می‌بینید یعنی اهمیتی برای شخصیت او قائل نیست و لیست خرید او بیش از هر چیز دیگری اهمیت دارد.

این موضوع در مورد تجارت ‌B2B نیز صادق است. بسیاری از کسب‌وکارها در معاملات خود عواملی که باعث تمایز انسان‌ها می‌شود یعنی قضاوت و اعتماد را نادیده می‌گیرند. اگر چنین چیزی درست بود همه‌ی معاملات تجاری باید تنها بر اساس قیمت انجام می‌گرفت.

به عبارتی تفاوت میان تجارت B2B و ‌B2C دیگر مانند گذشته برای کسب‌وکارها مفید نیست و باید به نوع جدیدی از تجارت یعنی B2I فکر کرد. I از ابتدای کلمه‌ی individual به معنای شخص یا فرد گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: انواع مدل های تجارت الکترونیک

این روزها دلیل اصلی موفقیت و شکست کسب‌وکارها توانی‌شان در ساخت و نگهداری روابط با افراد است. یک کسب‌وکار برای رسیدن به موفقیت باید اعتماد مشتری را جلب کند یا محکوم به شکست خواهد بود.

این واقعیت نوعی برگشت به دنیای غیر صنعتی و زمانی را نشان می‌دهد که اغلب محصولات بر اساس علاقه‌مندی مشتری طراحی می‌شد. به‌عنوان مثال در گذشته بسیاری از مغازه‌های لباس فروشی خودشان تولیدکننده‌ی اجناس یعنی لباس‌ها بودند.

خیاط با هر مشتری قرار ملاقات جداگانه داشت تا در مورد سایز، پارچه، مدل مورد نظر و سایر جزئیات اطلاعات کسب کند. اما تولید انبوه و خرده‌فروشی همه چیز را تغییر داده است.

شخصی‌سازی اجناس بر اساس سلیقه‌ی مشتری از بین رفت و این روزها مردم لباس‌هایی را خریداری می‌کنند که برای بسیاری از افراد قابل استفاده است.

تجارت B2I

اما کسب‌وکارها بار دیگر به سمت شخصی‌سازی کردن هر محصول برای هر مشتری می‌روند. این یعنی باید استانداردهای محصولات و خدمات خود را مانند خیاط‌ها به طور پیوسته تغییر دهند.

کسب‌وکارها فاقد از صنعتی که دارند به سمت تولید محصولات شخصی‌سازی شده برای هر فرد در کمترین زمان حرکت می‌کنند. به‌عنوان مثال شرکت‌هایی مانند آدیداس ویژگی‌های جدیدی را به خرید آنلاین اضافه کرده‌اند که مشتری می‌تواند درخواست‌های خود را عنوان کرده تا محصولی بر اساس سلیقه‌ی شخصی او ساخته شود.

در تجارت B2B نیز اتفاقات مشابهی رخ داده است و بسیاری از کسب‌وکارها طرح و رنگ مورد نظر خود را به کارگاه‌های تولیدی سفارش می‌دهند. یا بسیاری از شرکت‌های بیمه کارمندان و نیروی کار کسب‌وکارها را بر اساس نیاز منابع انسانی بیمه می‌کنند.

درنتیجه مشتری‌ها از سایر کسب‌وکارها نیز انتظار ارائه‌ی خدمات مشابه دارند. تحقیقات Salesforce روی بیش از ۶۷ هزار مشتری و کسب‌وکار نشان می‌دهد ۸۴ درصد مشتری‌ها و ۸۳ درصد کسب‌وکارها ترجیح می‌دهند به‌عنوان یک فرد خاص در نظر گرفته شوند نه تنها یک عدد.

شرکت آمازون نیز در کسب‌وکار آنلاین خود به سمت شخصی‌سازی کردن خدمات حرکت می‌کند. به این صورت که با استفاده از یادگیری ماشین محصولات موردعلاقه‌ی کاربر را به او نشان می‌دهد و فرآیند خواندن نقد سایر مشتری‌ها را تسهیل می‌کند.

ادامه مطلب 

ارسال شده توسط احمد محمدی | 19 08, 2018 | بازدید‌ها (72)

مذاکرات عضو جدایی ناپذیر هر کسب‌وکاری است. هرقدر ذهن در طول مذاکرات آرام‌تر باشد میزان استرس کم‌تر شده و خلاقیت فرد تقویت می‌شود به عبارت دیگر کاهش اضطراب در مذاکرات کاری بسیار اهمیت دارد.

هر کارآفرین یا رهبر کسب‌وکار در دوره‌ی فعالیت کاری خود بارها مجبور می‌شود با سایر کارآفرینان یا سرمایه‌گذاران وارد مذاکره شود. برخی مذاکرات سرنوشت‌ساز هستند و نتیجه‌ی آن‌ها بسیار مهم است. بنابراین ریسک بالایی دارند و با استرس و اضطراب همراه هستند.

آمادگی و درگیری در چنین مذاکراتی امواج بتای مغز را افزایش می‌دهند درنتیجه فرد احساس هوشیاری و تمرکز می‌کند. اما با توجه به شرایط ممکن است میزان هورمون کورتیزول بدن یا همان هورمون استرس افزایش پیدا کند. همان‌طور که می‌دانید استرس اجازه نمی‌دهد شخص تمام توانایی خود را به کار بگیرد و همچنین میزان خلاقیت را کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: انواع هوش و کاربردهای آن

در طول مذاکره چه اتفاقاتی رخ می‌دهد که باعث استرس می‌شود؟ یکی از دلایل بروز اضطراب این است: هنگامی که فرد برای مذاکره آماده می‌شود بیش از اندازه روی نتایج تمرکز می‌کند. احتمالا نقشه‌ی مسیر برای رسیدن به نتایج مورد نظر خود را بارها در ذهن مرور می‌کند. حتی نشانه‌هایی که بداند در مسیر درست مذاکره قرار گرفته را شناسایی می‌کند.

اما همان‌طور که می‌دانید گاهی اوقات همه چیز طبق نقشه پیش نمی‌رود و طرف دیگر مذاکره مطابق انتظار عمل نمی‌کند. درنتیجه هنگام وقوع اتفاقات پیش‌بینی نشده فرد دچار استرس می‌شود زیرا چنین شرایطی را در نقشه‌ی خود پیش‌بینی نکرده است.

سپس میزان هورمون کورتیزول افزایش پیدا می‌کند، فرد دچار بی‌اختیاری می‌شود و خلاقیت و انعطاف‌پذیری خود را از دست می‌دهد. چگونه می‌توان از این شرایط رهایی پیدا کرد و دوباره به مسیر بازگشت؟

در ادامه‌ی این مقاله‌ی به بررسی راه‌هایی می‌پردازیم که کمک می‌کنند امواج بتای مغز به امواج آلفا تبدیل شوند؛ درنتیجه بدن آرام می‌شود و میزان خلاقیت افزایش پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: نحوه بکارگیری اضطراب در جهت مثبت

ارسال شده توسط احمد محمدی | 8 05, 2018 | بازدید‌ها (128)

طوفان فکری آنلاین و ویژگی‌های آن

مدیران بسیاری وجود دارند که همه یا حداقل بخشی از تیم‌شان را باید به طور مجازی و از راه دور مدیریت کنند. طوفان فکری آنلاین به آها در این مبحث کمک بسیاری می نماید.

اعضای این تیم‌ها ممکن است فقط دو سه روز در هفته حضور فیزیکی در شرکت داشته باشند و یا اینکه کاملا از راه دور کار کنند. ممکن است ساکن شهرهای دوردست باشند، در کشوری دیگر زندگی کنند یا حتی منطقه زمانی‌شان کاملا با محل قرارگرفتن شرکت متفاوت باشد.

چطور می‌شود با چنین تیمی جلسات طوفان فکری مفید و پربازده برگزار کرد؟ این سوالی است که مدیران تیم‌های مجازی به پاسخش نیاز مبرمی دارند. همین موضوع است که باعث شده مفهوم طوفان فکری آنلاین، توجه بسیاری را به خود جذب کند.

طوفان فکری آنلاین چیست ؟

طوفان فکری آنلاین که به آن « طوفان فکری الکترونیکی » و « طوفان فکری تحت وب » نیز می گویند ، اصطلاحی است که به تشریح تکنیک هایی می پردازد که از اینترنت برای به اشتراک گذاری و توسعه ی ایده ها استفاده می کنند .
شما می توانید از ابزارها و خدمات مختلفی برای طوفان فکری آنلاین استفاده کنید .

 جهت مطالعه مقاله کلیک کنید

ارسال شده توسط احمد محمدی | 8 04, 2018 | بازدید‌ها (132)

نشانه های افرادی که هوش هیجانی بالایی دارند

هجده نشانه که شما هوش هیجانی بالایی دارید :

اگر تا کنون مطلبی راجع به هوش هیجانی نشنیده باشید باید گفت که  هوش هیجانی یا هوش عاطفی یعنی قدرت تشخیص احساسات خود و یا دیگران و احساس همدلی با آنهاست.

کسانی که از هوش هیجانی «Emotional Intelligent» بالایی برخوردار هستند، توانایی کنترل احساسات خود را دارند.

برای کسب دانش بیشتر نسبت به هوش هیجانی می توانید مطلب هوش هیجانی؛ شاخصی در سنجش موفقیت را مطالعه نمایید.

 اندازه گیری هوش هیجانی به خاطر ماهیت غیر قابل لمسی که دارد، می تواند دشوار باشد.

دانشمندان داده هایی از بیش از یک میلیون نفر که مورد آزمایش قرار گرفته بودند را بررسی کردند تا رفتارهایی را شناسایی کنند که نشانه هایی حتمی از داشتن هوش هیجانی بالاست.

زمانی که هوش هیجانی برای اولین بین مردم شناخته شد، به عنوان پیوند گمشده در یافته ای عجیب عمل کرد:

کسانی که آی کیو متوسط دارند، ۷۰ درصد اوقات از کسانی بالاترین بهره هوشی را دارند بهتر عمل می کنند.

این عدم تطابق، خلاف این تصور عمومی بود که بهره هوشی تنها منبع موفقیت است.

حالا چندین دهه تحقیق نشان می دهد که هوش هیجانی (EQ) اصلی ترین عاملی است که افراد موفق را از بقیه جدا می کند.

این ارتباط به قدری قوی است که مشخص شده ۹۰ درصد افراد موفق هوش هیجانی بالایی دارند.

هوش هیحانی «چیزی» در هر یک از ماست که کمی نامحسوس است.

هوش هیجانی نحوه رفتار ما، برخوردمان با پیچیدگی های اجتماعی، و اتخاذ تصمیم های شخصی را تحت تأثیر قرار می دهد تا به نتایح مثبت دست پیدا کنیم.

 ۱۸ نشانه که شما هوش هیجانی بالایی دارید

علی رغم اهمیت هوش هیجانی، ماهیت ناملموس آن باعث شده که برایمان بسیار دشوار شود که بدانیم چقدر از آن را داریم و اگر هوش هیجانیمان کم است، چه کاری می توانیم برای بهبودش انجام دهیم.

تست های تأئید شده علمی وجود دارد که شما می توانید انجام دهید تا هوش هیجانی خود را اندازه بگیرید.

متأسفانه تست های با کیفیت هوش هیجانی که از نظر علمی مورد تأئید باشند رایگان نیستند.

در این مقاله، داده های تست های بیش از یک میلیون نفر را تحلیل کرده ایم تا رفتاری که نشان دهنده هوش هیجانی بالاست را شناسایی کنیم.

مواردی که در ادامه می آید، نشانه هایی قطعی مبنی بر این است که شما هوش هیجانی بالایی دارید.

۱. شما واژگان عاطفی قدرتمندی دارید.

 ادامه مطلب در لینک زیر

http://www.seoparsian.com/%d9%87%d8%ac%d8%af%d9%87-%d9%86%d8%b4%d8%a7%d9%86%d9%87-%da%a9%d9%87-%d8%b4%d9%85%d8%a7-%d9%87%d9%88%d8%b4-%d9%87%db%8c%d8%ac%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%a8%d8%a7%d9%84%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%af%d8%a7%d8%b1/

ارسال شده توسط احمد محمدی | 22 02, 2018 | بازدید‌ها (345)

  1. شبکه های نرم افزاری تعریف شده (SDN) :شبکه های نرم افزاری تعریف شده (SDN) موضوع بزرگ و چالش برانگیزی در سالیان اخیر بوده است . SDN مجموعه ای از ابزارهای مدیریت است که شما را قادر به مجازی سازی زیر ساخت های شبکه بدون توجه به سوئیچ ها و روترها می نماید . در واقع یک لایه در بالای تجهیزات فیزیکی قرار می گیرد با این حال اختلافات بسیاری بر سر این شبکه وجود دارد مثلا مباحثی در مجازی سازی و یا تغییر مقیاس و معماری مطرح می باشد .
  2. مرکز داده نرم افزاری تعریف شده (SDDC) : همراه با شبکه های SDN  ، مباحث دیگری هم چون Software – defined data center (SDDC) نیز مطرح می شوند . SDDC از SDN ها موضوعی مبهم تر است چرا که به استفاده از SDN به همراه تکنولوژی های ابری(Cloud) متمرکز می باشد .
  3. ابر (Cloud) : ابر یک موضوع خیلی مهم در صنعت IT بوده و یک شوک بزرگ به رد وبدل کردن اطلاعات وارد کرده است . از ابرهای خصوصی به ابرهای عمومی ، امکانات و منافع و هم چنین مشکلات و موانع متفاوت هستند . در این زمینه اطلاعات جدید و قابل بحث فراوانی وجود دارد .
  4. نرم افزار های ارائه دهنده سرویس (Software as a Service) :  SaaS موضوع دیگری است که در سالیان اخیر مطرح گردیده است و به همراه PaaS به عنوان یک زیر ساخت برای سرویس دهی مطرح شده اند . فروشندگان SaaS  به دنبال برنامه ریزی های برای تغییرات گسترده در آینده می باشند .
  5. تحرک (Mobility) : با تصویب استاندارد ۸۰۲٫۱۱ac موضوع انتقال اطلاعات به صورت سیار(بی سیم) بار دیگر داغ گردید . انواع شبکه های بی سیم امروزه وجود دارند و این شبکه ها به دنبال افزایش سرعت می باشند . مدیریت زیر ساخت های بی سیم خود دارای مباحث نظارتی و توسعه ای متعدد و متفاوت می باشد که می تواند یک زمینه مناسب برای محققین باشد .
  6. BYOD (Bring your Own Device) : موضوع BYOD مدت ها در مباحث بین محققین مطرح بوده است .در واقع BYOD به کارمندان یک شرکت اجازه می دهد تا از تجهیزات اختصاصی خود در دسترسی به منابع شبکه در محل کار خود بدون آن که اطلاعات حساس و مهم شرکت لو برود ، استفاده کنند .در این تکنولوژی از رمزنگاری و تصدیق هویت کاربر و تصدیق هویت شبکه به صورت گسترده ای استفاده می شود .
  7. اینترنت اشیا (IOT) : همان طور که در  BYOD نگرانی های درباره دسترسی فضای اینترنت به اطلاعات داخلی شرکت ها و افراد وجود دارد در IOT نیز این نگرانی ها وجود دارد . هر دستگاهی که به اینترنت متصل می شود از جمله انواع حسگرها ، تجهیزات پزشکی و …. می توانند به راحتی در خطر تهدیدات امنیتی باشند . داشتن تجهیزات هوشمند باعث کارآیی کاربران آن ها می شود مثلا تصو ر کنید که شما از آچار و یا پیچ گوشتی هوشمند برای بست یک پیچ استفاده کنید و  امکان هرز شدن پیچ به علت فشار پیش از حد وجود نخواهد داشت . پس اینترنت اشیا از مباحث جدید و داغ فضای فناوری اطلاعات می باشد .
  8. IPv6 : همه ما شنیده ایم که در آینده آن خواهد آمد . تقریبا همه ما سالیان سال از آدرس IPv4 استفاده کرده ایم . با این حال بسیاری از سیستم های مدرن از IPv6 پشتیبانی می کنند و برای برقراری ارتباط ترجیح می دهند که از آن استفاده کنند . بنابراین نیاز است که شبکه های خود را به سمت استفاده از IPv6 سوق دهیم و مفاهیم و مباحث مرتبط با آن را فرا گیریم .
  9. داده های حجیم (Big Data) : یکی دیگر از عناوین داغ این روزهای دنیای فناوری اطلاعات مفاهیم داده های بزرگ می باشد . داده های حجیم جمع آوری شده درباره یک موضوع خاص ، می تواند در مدل سازی و پیش بینی مباحث مختلف استفاده شود . داده های بزرگ در نرم افزارهای CRM و سوابق پزشکی (EMR) ها بسیار پر کاربرد خواهد بود .
  10. مدیریت فناوری اطلاعات : کنفرانس های فناوری اطلاعات بدون جلساتی آموزشی برای مدیران ارشد این حوزه بدون هدف خواهد بود . بنابراین مباحث مدیریت فناوری اطلاعات همواره مورد توجه خواهد بود و انتظارات بسیار زیادی درباره این حوزه وجود دارد .

منبع : techrepublic.com

ارسال شده توسط احمد محمدی | 21 02, 2018 | بازدید‌ها (152)

الگوریتم رنک برین RankBrain گوگل چیست و چه تاثیری بر سئو سایت خواهد داشت

این الگوریتم رنک برین RankBrain مطمئنا رتبه سایت‌ها  در نتایج جستجو را در آینده بشدت تحت تاثیر قرار خواهد داد. اما هم اکنون گوگل بیشتر بر روی آزمایش این الگوریتم متمرکز است و کاربران طی ماه‌های آتی به مرور تاثیرات آن را در نتایج جستجو خواهند دید. رنک برین (RankBrain) به دلیل استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشین قادر خواهد بود تا معنای عبارات و واژه‌ها را بهتر تشخیص داده (پیشرفته تر از الگوریتم مرغ مگس خوار) و با بازخوردی که از کاربران گوگل دریافت می‌کند، نتایجی را به آن‌ها نمایش دهد که بیشترین شباهت را به چیزی که آن‌ها دنبالش بوده‌اند داشته باشد. در واقع این الگوریتم به گوگل کمک می‌کند تا حدس‌های بهتری از نظر معنایی در خصوص عبارات جستجو کاربران بزند.

ادامه مطلب در سئو پارسیان مشهد
ارسال شده توسط احمد محمدی | 25 01, 2018 | بازدید‌ها (209)

مهترین نکات و ویژگی های محتوی سایت

نوشتن محتوای سئو و بهینه سازی شده در سایت نیازمند مهارت ها و تکنیک هایی است که باید آن را رعایت کنید تا بتوانید یک محتوای بهینه سازی شده بنویسید من به نکات مهم در نوشتن محتوای سئو و بهینه سازی شده در سایت اشاره خواهم کرد .

قبل از هر چیز لازم است چند اصطلاح را تعریف کنم :

کلمات کلیدی(Keywords)  : هر کسب کاری یکسری کلمات کلیدی دارد که اکثرا نام خدمات و یا محصولات آن کسب و کار می باشد که با جستجوی نام محصول شما ( کلمه کلیدی ) را در گوگل جستجو کرد سایت شما در صفحه اول نتایج گوگل بیاید.

تولید محتوا : فرایند ایجاد اطلاعات و پیام‌هایی برای مخاطبان در یک زمینه خاص و ارائه‌ی آن از طرق مختلف چون عکس، ویدیو، متن و تحت عنوان تولید محتوا شناخته می‌شود. تولید محتوای با کیفیت باعث می شود که رتبه وبسایت شما به طور چشمگیری افزایش پیدا کند.

محتواگذاری سایت : چیدمان محتویات صفحات مربوط به هر سایت (عکس ،فیلم،نمونه کارهاو..) که اطلاعات مربوط به همان سایت می باشد را محتوا گذاری سایت گویند.

نرخ پرش : منظور از نرخ پرش ورود کاربر به صفحه ایی از سایت شما می باشد که بدون بازدید از صفحه دیگر و همچنین عدم خواندن مطالب همان صفحه به طور کامل و از سایت شما خارج شود (به طور خلاصه خروج سریع کاربر از سایت را نرخ پرش می گویند که با عددی بین ۰ تا ۱۰۰ تعریف می گردد و هرچه این عدد بالاتر باشد بدتر است)

·       رعایت نکات زیر در تولید محتوی از اهمیت بالایی برخوردار است :

قبل از هر چیز کلمات کلیدی را شناسایی کنید ;  لیست کلمات کلیدی را تهیه کنید ، کلمات و عبارت مرتبط که بیشترین جستجو را دارند را بیابید ، غیر از گوگل، ابزارهای بسیاری وجود دارند که با توجه به کلمه کلیدی ، عبارت مورد نظر را تولید میکنند. یکی از ابزارها و وبسایتها ubersuggest  است که بهترین عبارتهای که دارای بیشترین میزان جستجو هستند را به شما نشان میدهد.  بعنوان مثال برخی از مهم ترین کلمات کلیدی سایت شهدین که از جستجوی بالا برخوردار است عبارتند از : شهدین - شیفتگان قرعه کشی - کنسرو قیمه - کنسرو ذرت و ...

کپی رایت نکنیم ; همانطور که همه ما می‌دانیم بدترین شیوه تولید محتوا کپی رایت است. در مقابل بهترین شیوه آن خلاقیت و نوآوری است. همواره محتوایی بیشترین توجه را به خود جلب می‌کند که جدای از انبوه اطلاعات و منابع موجود در زمینه‌ی مورد نظر، حرفی منحصر به خود داشته باشد که به گوش مخاطب برساند، یعنی چیزی که جای دیگری نقل نشده باشد.

محتوای تبلیغاتی ، نه ; یکی دیگر از بدترین شیوه‌های تولید محتوی ، تولید محتوی تبلیغاتی است. یک تولید کننده‌ی محتوای خوب به هیچ وجه به صورت مستقیم به تبلیغ برای برند و حرفه‌ی مورد نظر خود نمی‌پردازد، بلکه تنها با معرفی آن و دادن اطلاعاتی در این زمینه به مخاطب، به صورت غیر مستقیم برای رسیدن به هدف خود اقدام می‌کند.

نیاز کاربر در تولید محتوا را در نظر بگیرید ; پس یک روش خوب فقط پرداختن به کسب و کار نیست، بلکه توجه به دغدغه‌های مخاطب یا مشتری و کشف ذهنیات وی است. مخاطب اصلی محتوای وبسایت شما، کاربرانتان می باشند پس باید محتوایی تولید کنید که نیاز های آنها، مسائل روزانه و تمامی ویژگی هایی که به دنبال هستند را مورد پوشش قرار دهد. کاربران، ساعت هایی زیادی را دراینترنت تلف می کنند تا بتوانند مطلب مورد نیاز خود را پیدا کنند، اگر شما بتواند نیازهای اصلی آنها را از طریق تولید محتوا مورد پوشش قرار دهید، میتوانید به یک منبع معتبر تبدیل شوید.

محتوی تازه و به روز تولید کنیم  ;  یکی دیگر از شیوه‌های خوب تولید محتوا، محتوای به‌روز و آپدیت است. به‌روز و جدید بودن محتوا بر کیفیت و کارآمدی آن می‌افزاید و بیشترین توجه‌ها را به خود جلب می‌کند. ترجمه کردن مطالب سایت‌های خارجی بهترین راه برای تضمین تازگی و نو بودن مطالب است. به طور کلی استفاده از منابع لاتین یکی از شیوه‌های تولید محتواست که اعتبار دوچندانی به محتوای تولید شده می‌دهد و اعتماد بیشتری را در ذهن مخاطب ایجاد می‌کند. با ذکر منبع اصلی و لینک دادن به آن، این ذهنیت در مخاطب ایجاد می‌شود که برای محتوای تولید شده وقت زیادی صرف شده و نشان دهنده اهمیت بیشتر محتوا است.

بکارگیری کلمات کلیدی در محتوی  ; انتخاب سرعنوان‌ها ( Header ) و تیترها(Tiltle) با بیشترین میزان ارتباط با موضوع کسب و کار می‌تواند یک محتوا را در صدر جست‍‌جو‌‌ها قرار دهد و به اثربخشی آن بیفزاید. این بستگی به میزان اطلاعات و آگاهی تولید کننده دارد. در عین حال هر چه اطلاعات در زمینه کاری مورد نظر بیشتر باشد، محتوای تولید شده نیز با ارزش‌تر خواهد بود و نکات دقیق‌تر و ظریف‌تری را به مخاطب منتقل خواهد کرد.

تولید محتوی خبری را فراموش نکنیم ; ارائه مصاحبه‌ها و گفت‌و‌گو با صاحبان نام در برند مورد نظر و پرسیدن سوال‌های مهم و کاربردی از آنها و ارائه آن مصاحبه‌ها به صورت متن، ویدیو ، شیوه‌ای است که می‌تواند کاربر را به دنبال محتوا بکشاند و او را به همراه همیشگی تبدیل کند چرا که با این مصاحبه‌ها اطلاعاتی به دست می‌آورد که در هیچ جای دیگری کسب نمی‌کند.

اخذ و بررسی نظرات کاربران  ; ارتباط با خود مخاطبان، نظر سنجی از آنها و سوال کردن درباره علایق و خواست‌ها و نیازهایشان و نیز مسائل و مشکلاتی که در زمینه مورد نظر پیش‌روی آنهاست، و گنجاندن آن نظرات در محتوا هم می‌تواند یکی از بهترین شیوه‌ها باشد.

بهترین فرمت ارائه محتوی را انتخاب کنید ; بهترین بودن یک محتوا را به میزان زیادی، شیوه ارائه آن محتوا تعیین می‌کند، باید تشخیص داد که محتوای بهتر، از چه راهی به مخاطب منتقل شود. گاهی پیامی را که یک عکس منتقل می‌کند در صدها جمله هم نمی‌گنجد و گاهی یک پادکست (پادپخش یا تدوین صوتی ) بیشتر از یک فیلم چند دقیقه‌ایی سخن برای گفتن دارد و گاهی یک اینفوگرافی کوتاه بهتر از یک بیوگرافی چند صفحه‌ایی است. امروزه تولید اینفوگرافیک یا عکس بیشترین تاثیر را برمخاطب دارد، همچنین نوع فونت هایی هم که استفاده می شود بر میزان خوانایی تاثیر بسزایی دارد پس باید دراین خصوص اطلاعات خود را بروز کنید و از تکنیک های فرمتی جدید استفاده کنید.

استفاده مطالب آموزنده برای تولید محتوا  ; کارکرد آموزشی مطالب در جذب مخاطب بسیار موثر است. قدرت دانش را نباید نادیده گرفت، دانش تولید ثروت می‌کند.

بررسی میزان اثربخشی محتوی ;   سه شاخص اصلی برای محاسبه میزان اثربخشی محتوای تولیدی عبارت هستند از “زمان ماندن در صفحه” ، “تعداد بازدید صفحه” و “اشتراک گذاری آن در شبکه‌های اجتماعی”. ( لازم به ذکر است برای برندها تبدیل شدن کاربران به مشتری و مصرف‌کننده کالا یا خدمات از اهمیت بالایی برخوردار است )

مطالب و محتوای معتبر تولید کنید ;  همیشه صادق و راستگو باشید. عنوان و موضوع مناسب و جذاب برای محتوی خود انتخاب کنید .

تحقیق دربارۀ علایق مشتریان ; همیشه خود را جای مشتریان قرار دهید ,  این کار به شما کمک می کند تا بدانید برای چه نوع مخاطبانی در حال تهیه مطلب هستید. به این ترتیب می توانید اطلاعاتی را در اختیارشان قرار دهید که به دردشان می خورد.

شناسایی نقاط ضعف محتوی سایت ;  مشتری شما به دنبال جه مطالبی است که در وب سایت شما وجود ندارد؟ مطالبی که در وب سایت شما وجود ندارند را در اولویت قرار دهی، همچنین بررسی سایت های رقبا موفق را فراموش نکنید.

نوشتن عنوان در تولید محتوای گیرا و جذاب است ; متاسفانه یکی از بزرگترین اشتباهاتی که افراد تازه کار در نوشتن محتوای خود می کنند، عنوان محتوای خود را دست کم میگیرند یا یک عنوان کلی می نویسیند مانند " روشهای شناسایی رب سالم" این عنوان علاوه براینکه تکراری می باشد مخاطبان کمتری به خود می گیرد. عنوان مهمترین بخش است زیرا درعنوان می توانید کلمات کلیدی و یا عبارتهای مهم را به طور هوشمندانه به کار ببرید و از همه مهمتر اینکه این عنوان محتوای شماست که کاربر را جذب می کند پس در نوشتن آن دقت بسیاری کنید.

محتوای وبسایت های رقبای موفق خود را چک کنید ; قبل از تولید محتوا، مقالات وبسایتهای رقیب را بررسی کرده و سعی کنید که کاستی هایی که در تولید محتوا آنها وجود دارد را در بخش محتوای وبسایت خود رفع کنید اگر هم اصلا درحوزه کاری شما مقاله خوبی وجود ندارد، این کاملا به نفع شماست.

مخالف بقیه بنویسید ; اجازه بدهید که با یک مثال این مورد را بیان کنیم. شما به عنوان یک بازاریاب فروش محصولات غذایی نقش مفید استفاده از رب گوجه در آشپزی  را میدانید و آن را یک نیاز ضروری می دانید و همه در این خصوص دارای نظر یکسان با شما هستند اما شما ایندفعه به جای خوبی استفاده از آن ، ضررهای استفاده بیش از اندازه را بنویسید. این نوع مقالات نشان میدهد که شما به نکاتی توجه میکنید که دیگران توجهی نمی کنند و باعث تمایز شما با دیگران می شود. به این در دنیای تولید محتوا میگویند " تکنیک خوانده شدن مقاله "

یک لیست از مقالات تولیدی خود داشته باشید و محتوی سایت را به هم مرتبط کنید ;  یک لیست کامل از تمامی مقالات تولیدی وب سایت خود داشته باشید . مزیت اینکار این می باشد که شما به راحتی میتوانید در متن محتوی خود ، به بقیه بخش ها بک لینک ( لینک داخلی) بدهید.

بهترین مقالات تولیدی دیگر وب سایت را قرار دهید ; همیشه هستند افراد متخصصی که برای دیگر وبسایتها می نویسند. شما باید این افراد را پیدا کنید و مقالات آنها را در وبسایت خود قرار دهید. منظور ما کپی کردن نیست بلکه به شیوه و نگارشی متفاوت از محتوای آنها با ذکر منبع در بخش مقالات خود است . البته بهتر این تکنیک را هفتگی یا ماهانه انجام دهید. این کار باعث می شود که سایت های رقیب شما اقدامی مشابه شما انجام داده و که باعث لینکدهی به سایت شما می شود.

مقالات آموزشی تولید کنید ; به عنوان مثال می توانید دستور پخت غذاهایی که با محصولات غذایی شما تولید می شوند و در میان مردم از اهمیت بالایی برخوردار هستند را در سایت و در بخش مربوطه مثلا دستور آشپزی قرار دهید ، نکته مهم اینست که حتما در بخشی که نام محصول شما به میان می آید همراه با برند درج کنید مثلا رب گوجه فرهنگی صادق

افزایش ترافیک با تولید محتوا ;  خیلی از کاربران هستند که دارای ایده های آموزشی می باشند، شما می توانید با کمک آنها یک مقاله آموزشی تولید کنید و همچنین به آنها کمک کرده اید که مطلب و محتوای آنها در اینترنت نشان داده شود. یک مزیت این روش این است که نویسندگان محتوای شرکت شما، در رزومه کاری خود اسم شرکت و وبسایت شما آورده که کمک به برندسازی شما نیز میکند.

تمامی رازها و افسانه های کسب وکار خود را بیان کنید ; هر کسب و کاری برای خود دارای رازها و افسانه های زیادی است که گاهی این مسائل باعث اشتباه کاربر و اطلاع نادرست به آنها می شود. شما باید در تولید محتوی تمامی این رازها و شایعات  را بیان کنید و بیان و دلیل های کافی آنها را رد یا اثبات کنید.

سئو مکانیکی ;   هنگامی که تولید محتوای شما تمام شد، کار و وظیفه اصلی شما شروع می شود. محتوای خود را براساس سئو بنوسید. یعنی تمامی تکنیک ها مانند به کاربردن کلمات کلیدی، عنوان ها و چگالی ( میزان تکرار )  را رعایت کنید.

نکات نگارشی را در تولید محتوا به درستی رعایت کنید ; یکی از نکات پایه و اولیه ای که باید قبل از انتشار مطلب به آن توجه ویژه نمود، نکات نگارشی است. به کار بردن صحیح این نکات مانند ویرگول، کاما و نقطه  وغیره از اهمیت ویژه ای در تولید محتوا برخوردار است. به کار بردن اشتباهی هرکدام از این قواعد، باعث کج فهمی مطلب توسط خواننده می شود و تمامی زحمات شما را هدر می دهد.

مطالب طولانی بنویسید ;  اندازه یک محتوای استاندارد برای وبسایت، حدود 2 هزار کلمه می باشد. حداقل تعداد کلمه ای که میتوانید به کار ببرید 500 کلمه است.اگر مطلب شما کمتر از 500 کلمه باشد، از نظر گوگل ممکن است جریمه شوید چون اصلا بلاگ در نظر گرفته نمی شود و اگر بیشتر از 4 هزارکلمه باشد، بهتر است آن را در دو مقاله تقسیم کنید.

اجتناب از درج محتوی کوتاه ; گاهی اوقات پیش می‌آید که متن شما برای درج در سایت کوتاه باشد و اگر آن را بصورت متنی ارائه دهید خیلی جذاب نباشد و نرخ پرش در سایت را افزیش دهد که در بهینه سازی سایت مورد مهمی می‌باشد و یا حتی کوتاهی متن برای موتور‌های کاوشگر جهت ایندکس مطلب مورد توجه قرار نگیرد. برای جلوگیری از این کار می توانید از تصاویر متحرک یا ویدئو استفاده کنید.

متا تگ ها عنوان  را جدی بگیرید ; اولین قسمتی که توسط گوگل خوانده می شود، متا تگ عنوان می باشد. پس باید مناسب با متن بنویسید چون اگر گوگل متوجه شود که عنوان شما هیچ ارتباطی با محتوای شما ندارد، وبسایت شما را جریمه خواهد کرد.

متا تگ توضیحات را فراموش نکنید ; این متاتگ هم مانند عنوان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و به بهینه سازی رتبه وبسایت شما کمک بسیاری می کند. وقتی که وبسایت شما توسط موتور جستجو در صفحه نشان داده می شود، توضیحات شما، زیر عنوان سایت شما نشان داده می شود. گوگل یکی از متاتگهایی را مورد بررسی قرار می دهد، همین متا تگ توضیحات می باشد. در مقاله های کمتر از 500 کلمه نوشتن این متاتگ الزامی است اما در اکثر مقالات اگر هم ننوشتید، خود گوگل متوجه می شود و به نوعی تولید می کند.

کلمات کلیدی را به درستی استفاده کنید ; هیچ موردی مانند کلمات کلیدی، نمی تواند رتبه وبسایت شما را خراب کند. متاسفانه اکثر تولیدکنندگان محتوا فکر می کنند هر چه بیشتر کلمه کلیدی را استفاده کنند، شانس نشان دادن مقاله آنها بیشتر است. براساس چگالی کلمات کلیدی، متوسط استفاده هر کلمه، 2 الی 3 درصد کل کلمات در یک مقاله می باشد.

 ایجاد لینک های داخلی بین صفحات وب سایت ; شما زمانی که یک صفحه ای را ایجاد می کنید، بعد از مدتی توسط گوگل ایندکس می شود. اگر این صفحه بعدا خوانده نشود، رتبه ای که وبسایت شما توسط این صفحه بدست آورده است، کم کم از بین میرود پس شما باید با استفاده از تکنیکهایی مجدد این صفحه را به گوگل نشان دهید و بهترین تکنیک ایجاد لینک های داخلی بین صفحات است مخصوصا بین مقاله های مختلف و مرتبط .

معرفی منبع و لینک به آن ; اگر مقاله خود را وبسایتی دیگر رونوشت کرده اید، بهتراست منبع آن را ذکر کنید و لینک به منبع آن را قرار دهید تا توسط گوگل جریمه نشوید و اینکه کاربر به شما اطمینان میکند که محتوای تولیدی شما دارای اعتبار می باشد.

تولید محتوا و مشاهده در موبایل ;  امروزه اکثرا کاربران از طریق گوشی موبایل خود به اینترنت متصل می شوند پس محتوای شما باید به خوبی در گوشی ها نمایش داده شود. مهمترین بخش اندازه قلم متن می باشد.

برند خود را معرفی کنید ; برای کاربری که برای بار اول مقاله شما را می خواند، خیلی مهمه که بداند شما کی هستید؟ بهتر است در بخشی از مقاله، شرکت و خدمات خود را معرفی کنید.

مقالات مرتبط را بخش بندی کنید ;  یکی از استراتژی های تولید محتوا این است که هر محتوا و مقاله ای که ایجاد می شود، در یک بخش قرار گیرد چون هم کاربر میتواند با توجه به علاقه خود وارد بخش مربوطه شود و هم لینک دهی داخلی آن آسان تر است.

  ایجاد پاراگراف در محتواگذاری سایت ;   در صفحه اصلی وب سایت باید یک پاراگراف توضیحات درباره زمینه کاری و فعالیت شرکت بر اساس کلمات کلیدی مربوط به وب سایت وجود داشته باشد تا در محتواگذاری وب سایت نتیجه مطلوب حاصل نماید. حداقل کلمات برای محتواگذاری سایت در یک پاراگراف باید بیشتر از 150  لغت باشد.

بهینه سازی محتواگذاری سایت ;  دقت کنید که محتواگذاری سایت درهر یک از صفحات وب سایت  باید شامل مطالبی باشد که با موضوع آن صفحه از سایت همخوانی داشته باشد و  برای کاربران سایت قابل فهم باشد.متنها و مطالب در محتواگذاری سایت باید با فونت واندازه مناسب در سایت گذاشته شود تا برای مخاطب جذاب و قابل فهم باشد ، در محتواگذاری سایت از تگ های h2,H2...استفاده نمایید ، از تصاویر مناسب و مرتبط با مطالب در محتواگذاری سایت خود استفاده نمایید.

رعایت مکان مناسب برای درج کلمات کلیدی در محتوای ;  قرار دادن کلمه کلیدی در ع نوان نوشته یا محتوا ،  نوشتن کلمه کلیدی در پاراگراف های ابتدایی و انتهایی محتوا ،  قرارد دادن در عنوان های میانی نوشته ،  گذاشتن کلمه کلیدی در متاتگ توضیحات نوشته

انواع محتوایی که برای سایت تولید می شود;  در انواع مختلف و متفاوت وجود دارد که شامل :  مقاله ها و متن ها- تصاویر سایت-  تصاویر اینفوگراف-  ویدیوها -فایل های آموزشی رایگان و

تصاویر قادرند گاها برای انتقال پیام موثرتر از متن عمل بکنند.برای مثال در صفحه  Mission، یک عکس از دستگاه خودکار و مدرن در حال کار قرار می دهیم ، این به بازدیدکننده کمک میکند تا احساس اعتماد بیشتری از سلامت محصول غذایی تولید شده پیدا کند  و متن این صفحه نیز همین موضوع را توضیح میدهد ، حس ها و احساسات این پیام توسط تصویر خیلی بهتر انتقال می یابد ،  و یا معنا و  مفهوم غنی ویدئو کاری میتواند انجام دهد که تصویر و متن به تنهایی قادر به انجام آن نیستند ، در آنجا میتوانیم از زبان افرادی که در آنجا بوده اند ببینیم و بشنویم ، بنابراین  محتوا ملموس تر شده و قادر به حس کردن آن منجر می شود.

شکلهای خلاقانه ی دیگری از محتوا هم وجود دارد، همانند کلیپهای صوتی، انیمیشنهای فعال، بازی و بسیار چیزهای دیگر در سطح اینترنت ، موضوع اصلی و مهم  این است که محتوا، موثر،مفید و برای مخاطبین کمک کننده باشد.

خلاصه تکنیک ها و نکات مهم در نوشتن محتوای سئو و بهینه سازی شده در سایت ;   هر محتوایی که می خواهید بنویسید فقط بر روی کلمه کلیدی اصلی تمرکز کنید ،  انتخاب و تکرار کلمات کلیدی مرتبط با کلمه کلیدی اصلی در محتوا ،  محتوای سایت را برای کاربران سایت تان بنویسید نه برای گوگل !،  تعداد واژه های محتوای سایت تان بالای ۵۰۰ واژه یا کاراکتر باشد ،  استفاده از کلمات کلیدی در مکان درست محتوا ،  محتوای اختصاصی و بدون تکرار بنویسید ،  سعی کنید خودتان محتوا و مقالات سایت تان را بنویسید ،  در محتوای نوشته شده سعی کنید غلط املایی نداشته باشید ،  قرار دادن لینک های داخلی و خارجی در محتوای نوشته ،  استفاده از کلمه کلیدی اصلی در تگ‌های Alt و تایتل عکس ها

نویسنده : احمد محمدی 

منبع : سئو پارسیان

کپی برداری با ذکر لینک منبع و نام نویسنده بلامانع است 

ارسال شده توسط احمد محمدی | 10 01, 2018 | بازدید‌ها (236)

چگونه وب سایت را آنالیز کنیم و سرعت آن را افزایش دهیم؟

در اینجا به شما نشان خواهیم داد که چگونه وب سایتتان را تجزیه و تحلیل کنید و چند تغییر ساده انجام دهید که در اکثر اوقات باعث می شود سرعت load شدن وب سایت به سرعت افزایش یابد و کاربران زمان بیشتری را در سایت شما سپری کنند و همچنین موتور های جستجو هم وب سایت شمارا معرفی کنند.

چگونه وب سایت را آنالیز کنیم و سرعت آن را افزایش دهیم؟

امروزه Load شدن سریع و کارآمد صفحات وب مهم تر از همیشه است نه تنها فقط به دلیل رتبه بالا تر در موتورهای جستجو بلکه از جهت تجربه ی کاربری مهم است. در سال 2006 آمازون اطلاعاتی را منتشر کرد که نشان می داد به ازای هر 100 میلی ثانیه که وب سایتشان سریع تر Loadمیشد درآمدشان 1%   افزایش می یافت.داده های اخیر گوگل هم نشان می دهد که اگر سایت شما زیر 5 ثانیه Load شود کاربران 70% زمان بیشتری را صرف سایت شما می کنند.

در اینجا به شما نشان خواهیم داد که چگونه وب سایتتان را تجزیه و تحلیل کنید و چند تغییر ساده انجام دهید که در اکثر اوقات باعث می شود سرعت load شدن وب سایت به سرعت افزایش یابد و کاربران زمان بیشتری را در سایت شما سپری کنند و همچنین  موتور های جستجو هم وب سایت شمارا معرفی کنند.

ابزار هایی برای آنالیز سرعت صفحات شما

تعدادی از ابزار های رایگان وجود دارد که صفحات شما را چک می کند و اینکه چه چیزی سرعت صفحات را پایین می آورد را مشخص می کند. سه ابزار زیر از محبوب ترین و آسان ترین ابزار های موجود است:

Pingdom تست سرعت وب سایت

GT Metrix آنالیز کننده ی سرعت صفحات

Google Page Speed Insights(درک سرعت صفحات گوگل)

Pingdom- اگرچه اطلاعات کمتری نسبت به دو ابزار دیگر در اختیار می گذارد اما مهم ترین اطلاعات را دراختیارتان می گذارد واگر اصلاحاتی که نشان می دهد انجام شود برخی از ضروری ترین بهبود های سرعت صفحات را نشان می دهد.

GTMetrix- شبیه Pingdom است اما اطلاعات بیشتری از اینکه چگونه می توانید سرعت صفحاتتان را افزایش دهید نشان می دهد.اگر از Pingdom استفاده کردید و همچنان سرعت Load شدن صفحاتتان پایین بود و یا اینکه حس کردید می توانید سرعت را بیشتر افزایش دهید استفاده از این ابزار توصیه می شود.

Google Page Speed- نسبت به ابزار های دیگر از اهمیت کمتری برخوردار است و تغییراتی را که پیشنهاد میدهد سرعت واقعی را کمی بهبود می دهد اما با همه این ها هنوز هم یک ابزار مفید برای افزایش سرعت صفحات است.

روی یک امتیاز خوب توقف نکنید

 با همه ی ابزار های معرفی شده چیزی که اهمیت دارد این است که روی یک رتبه نمانید و تلاشتان را همیشه بر روی رتبه ی بهتر بگذارید. نکته مهم این است که مشکلات اصلی را پیدا کنید و آنها را رفع کنید تا به سرعت بهینه ای که برایLoad صفحات به دنبال آن هستید برسید که این موضوع به خصوص برای Google Page Speed صادق است زیرا که مردم معمولا فکر می کنند که داشتن یک Google Page Speed بالا بطور مستقیم روی رتبه بندی آنها موثر است درحالی که این موضوع درست نیست.

آنالیز کردن صفحات وب با استفاده از Pingdom

برای شروع وارد Pingdom شوید، URL صفحه ی وبتان را وارد کنید، نزدیک ترین سرور به مکانتان را انتخاب کنید و روی Start test کلیک کنید. پس از اینکه صفحه ی شما آنالیز شد اطلاعاتی از قبیل رتبه ی کل صفحه ی شما و مدت زمان Load شدن صفحه و پیشنهاداتی برای افزایش سرعت صفحه به شما نمایش داده خواهد شد.

چگونه سرعت صفحات را افزایش دهیم

حال که شما می دانید چه چیزی باعث کاهش سرعت صفحه شما شده زمان آن رسیده که  به اصلاح مشکلات پیشنهاد شده بپردازید. طیف وسیعی از پیشنهاد ها وجو دارد که در اینجا به بررسی شایع ترین پیشنهاد هایی که بهبود سریعی در زمان load صفحاتتان را نشان می دهد می پردازیم.

معمولا اکثر مشکلاتی که پیش می آید حل آن ها  حتی برای یک مبتدی بسیار ساده است و چگونگی رفع مشکلاتی که اینجا پوشش داده نشده است با یک search ساده یافت می شود.

ذخیره سازی مرورگر

ذخیره سازی مرورگر بطور خاص برای این است که به کاربران مرورگر این امکان را می دهد که منابع صفحات را بجای وب سرور از مرورگر درخواست دهند اگرچه این کار سرعت صفحات را برای کاربران جدید افزایش نمی دهد اما برای کاربران قبلی بطور چشمگیری سرعت افزایش پیدا می کند برای این کار باید مقداری کد به فایل htaccess . خود اضافه کنید. می توانید فایلhtaccess . در پوشه ی روت وب سایتتان پیدا کنید و اگر این فایل را ندارید می توانید به سادگی یک فایل متنی بسازید و کد زیر را به آن اضافه کنید و آن را به صورت htaccess. در پوشه ی روت وب سایتتان ذخیره کنید.

ادغام، کاهش و یا انتقال منابع

ادغام فایل های جاوااسکریپت و CSS در فایل های کمتر و همچنین کاهش آن ها تاحد امکان این اجازه را می دهد که این فایل ها سریع تر load شوند و همچنین انتقال فایل ها به پوشه ی اصلی باعث می شود که محتوای صفحه، منتظر load شدن فایل های جاوااسکریپت نماند که همین باعث افزایش سرعت می شود.

به خاطر داشته باشید که هنگام ادغام فایل های جاوااسکریپت و css ترتیب فایل ها درست باشد.

می توانید از inspect مرورگر برای بررسی ترتیب فایل های load شده استفاده کنید سپس از هر فایل کد هارا کپی کنید و در یک فایل واحد paste کنید این کار به شما این اطمینان را می دهد که برای مثال همه ی jQuary ها قبل از جاوااسکریپت هایی که به آن ها وابسته هستند load شده است همین امر برای css هم صادق است و به شما این اطمینان را می دهد که کد هایی که پایه ی کد های  قسمت های دیگر css است پیش تر load شده اند.

اگر فایل واحد شما بسیار بزرگ شد می توانید آن را به چند فایل تقسیم کنید اما توجه کنید که همچنان تعداد فایل هارا حداقل نگه دارید بعد از اینکه فایل نهایی خود را ساختید مجددا حجم همان فایل راهم تا جایی که ممکن است حداقل کنید و بجای مرجع دهی های قدیمی در HTML از نسخه های جدید آن استفاده کنید.

برای فایل های جاوااسکریپت قبل از بستن تگ بدنه از تگ های جاوااسکریپت که فایل ها را به انتهای HTML ارجاع می دهد استفاده کنید.

از CDN برای منابع خود استفاده کنید

Load کردن استاتیک منابع از CDN می تواند تعدادی از مشکلات سرعت را حل کند. این امکان به شما اجازه می دهد که هنگامی که مرورگر درحال واکشی محتوا از یکdomainدیگر است صفحات load شوند همچنین این امکان قابلیت حل مشکل"Serve content from a cookieless domain" اگر از کوکی ها استفاده می کنید را دارد.

می توانید از ارائه دهندگان CDN در ساخت محتوای خود استفاده کنید اما بهتر است که CDN خود را بسازید و از آن در ساخت محتوای خود استفاده کنید برای این کار اطمینان حاصل کنید که css ها و جاوا اسکریپت ها و عکس های شما در پوشه های جداگانه ای از دیگر فایل های وب سایت شما هستند سپس یک subdomain بسازید که مستقیما به آن پوشه ها اشاره می کند.

برای مثال برای css ها یک subdomain به نام .comنام ویسایتتانcsscdn. بسازید که مستقیما به پوشه ی cssهای شما در وب سایت اشاره کند سپس در frontend به جای ارجاع دادن به شکل  css/styles.css از ارجاع به صورت csscdn.yourwebsite.com/styles.css استفاده کنید همین کار را می توانید برای جاوااسکریپت ها، عکس ها و یا هر منبع دیگری برای کاهش زمان load شدن آنها بر روی صفحه انجام دهید.

حجم تصاویر را کاهش دهید

امروزه می توان فشرده سازی تصاویر را بدون کاهش قابل توجه کیفیت انجام داد که طیف وسیعی از تکنیک های فشرده سازی تصویر وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید از جمله پلاگین های وردپرس و یا اسکریپ هایی که می توانند زمان آپلود به صورت خودکار حجم تصاویر را کاهش دهند اگر می خواهید این کار را خودتان انجام دهید می توانید از ابزاری به نام Tinypng استفاده کنید که به سادگی می توانید تصویر موردنظرتان را به صفحه ی آن drag کنید و این ابزار عکس را فشرده می کند سپس می توانید نسخه ی فشرده شده را ذخیره کنید.

با فشرده سازی تمام فایل ها سرعت load صفحات به صورت قابل توجهی افزایش می یابد. Tinypng قادر است که یک عکس KB57 را به یک عکس KB15 تبدیل کند بدون اینکه کیفیت آن بطور قابل توجهی کاهش پیدا کند.اگر در صفحات وب شما از عکس های بزرگ و یا تعداد زیادی عکس استفاده شده تنها فشرده سازی عکس ها باعث می شود که صفحات در کسری از زمان load شوند.

اگر شما هنوز با Gulp و یا Grunt آشنا نیستید باید آن ها را به مجموعه ابزار های توسعه ی وب خودتان اضافه کنید زیرا این دو ابزار به صورت فوق العاده ای کار هایی نظیر جاوااسکریپت،فشره سازی تصاویر را در کنار گستره ی وسیعی از کارهای کاربردی دیگر را به صورت اتوماتیک انجام می دهد.

منبع :  barnamenevisan.org

ارسال شده توسط احمد محمدی | 2 01, 2018 | بازدید‌ها (160)

  مهمترین عوامل تاثیر گذار بر خرید آنلاین

هنگامی که شما برای کسب و کار خود تصمیم به فعالیت در فضای مجازی یا ایجاد یک وب سایت می گیرید جذب مشتری از طریق این فضا عامل مهمی برای افزایش فروش خود به شمار می رود. روش های زیادی برای افزایش فروش اینترنتی از طریق اینترنت وجود دارد ولی نکته ای که حائز اهمیت است تبدیل بازدیدکننده به مشتری می باشد. هدف ما در این مقاله بالا بردن میزان بازدید سایت و افزایش اعتماد و رضایت مخاطبین شما می باشد.


1. جلب اعتماد مشتریان

اکثر مشتریان در موقع خرید اینترنتی اولین نکته ای که توجه می کنند قابل اعتماد بودن سایت می باشد و اعتماد مشتریان به سایت شماست که منجر به خرید اینترنتی آنها خواهد شد. برای اعتماد سازی در مشتریان خود می توانید  با کسب مجوز نماد اعتماد الکترونیک و قرار دادن آن در صفحه اصلی سایت و همچنین استفاده از درگاه امن الکترونیک روند اعتماد سازی در بین مشتریان خود را تسریع کنید.


2. محتوای تاثیر گذار

محتوای سایت خود را با مقالات علمی و فنی غنی سازی کنید. کاربران با دیدن محتوای نامناسب شما را فردی غیر متخصص در زمینه کاری خود می پندارند.  ایجاد محتوای مناسب در زمان تبلیغات نیز نقش مهمی را در موفقیت یا عدم موفقیت شما بازی خواهد کرد. در زمان نوشتن محتوای سایت نکات زیر را مورد توجه قرار دهید:

  • جلب توجه:  عناوین خود را با استفاده از تکنیک های بزرگ کردن متن، تعجبی و یا سوالی کردن عنوان توجه مخاطب را جلب کنید.
  •  علاقه مند کردن: با استفاده از زمینه های مختلف علاقه مخاطبین خود را به سایت برانگیزید.
  • جزئیات: اطلاعات کامل و شفافی از محصولات خود در سایت قرار دهید بطوریکه بازدیدکننده برای دریافت اطلاعات بیشتر مجبور به جستجو در اینترنت و سر زدن به سایت های دیگر نباشد.

3.  قابلیت نمایش در مرورگرهای مختلف

 

هر کدام از مرورگرها طبق دستورالعمل متفاوتی که  برای کدهای نوشته شده سایت دارند سایت را نمایش خواهند دارد. پر استفاده ترین مرورگرها فایرفاکس، گوگل کروم و اینترنت اکسپلورر می باشند. اگر سایت شما قابلیت نمایش در هر یک از این مرورگرها را نداشته باشد میزان زیادی از بازدید کنندگان خود را از دست خواهید داد که به این میزان می توانید کاربران موبایل و تبلت را نیز اضافه کنید.


4.  بهینه سازی طراحی گرافیکی

زمان لود شدن یک سایت تأثیر زیادی در جذب مخاطب خواهد داشت. هنگامیکه سایت شما دیر لود می شود کاربران کم حوصله به ترک سایت شما اقدام می کنند و از دست دادن کاربران به منزله از دست دادن مشتریان آینده می باشد. یکی از شرکت های فعال در زمینه طراحی سایت، گروه وب مک می باشدکه با ارائه مشاوره رایگان ، سایتی ایده آل برای شما را طراحی نموده و با بکارگیری بهینه سازی سایت به افزایش بازدیدکنندگان سایت شما کمک نماید.


5.  آموزش رایگان

شما می توانید با راه اندازی بخشی در سایت برای ارائه مقالات و ویدئوهای آموزشی رایگان مخاطبین را قانع کنید که به محصولات و خدمات شما نیازمند هستند. وب سایت شما محلی برای تعامل موثر با کاربران شما باشد.


6.  استفاده از نظرات مشتریان سابق

بخشی را برای نمایش رضایت کاربران سابق خود در نظر بگیرید. این موضوع باعث خواهد شد که مشتریان سابق تاثیر مثبتی بر بازدیدکنندگان بگذارند و علاوه بر افزایش اعتمادسازی می توانند در زمینه خرید محصولات نیز از آنها راهنمایی بگیرند.


7.  افزایش ترافیک سایت

برای افزایش ترافیک سایت شما باید دو استراتژی را به کار ببرید اولاً جذب مخاطبین جدید دوماً دوباره سر زدن مخاطبین به سایت. کاربران برای دوباره سر زدن به سایت شما باید دلیلی داشته باشند سعی کنید که به صورت مستمر برای بازدیدکنندگان خود مطالب تازه ای تهیه کنید.


8.  تبلیغات به روز

همواره برای تبلیغات محصولات خود همگام با شیوه های جدید و به صورت حرفه ای عمل کنید و در این زمینه نظر متخصصین امر را در نظر بگیرید.


9.  کاهش ریسک

سعی کنید عوامل ریسک مشتری را کاهش دهید. ارائه ضمانت نامه به مشتری یکی از عوامل کاهنده ریسک مشتری می باشد. این ضمانت نامه مشتریان بالفعل شما را افزایش خواهد داد.


10.  پاسخگویی آنلاین

در ایجاد مشتری بالقوه به بالفعل تاثیر زیادی دارد. شما با پاسخگویی آنلاین مشتری را در سایت خود نگه داشته و در همان لحظه اطلاعات مورد نیاز را در اختیار مخاطب خود قرار دهید.

در اینجا به بررسی پژوهشی که توسط تیم ECM بر روی 882 نفر در این زمینه صورت گرفته می پردازیم:
 

41.5
22.9
14.1
10.7
5.9
4.9
37.0
22.7
15.5
14.2
6.2
4.4
35.6
22.6
16.0 15.2
6.4
4.3
‫محصول‬ ‫کامل‬ ‫تطبیق‬
‫با‬ ‫شده‬ ‫داد...

منبع : گروه وب مک

 

1 2 3 4 5 6 7 8 9  بعدي»

درباره من

  • 9163858398
  • احمد محمدی (کارشناس ارشد مدیریت فناوری اطلاعات و مهندس نرم افزار)

    مشاور و عضو کمیسیون نظارت و ارزشیابی سازمان نظام مهندسی رایانه ای خراسان رضوی

    بنیانگذار و مالک سایت های SEOparsian.com و SMSparsian.com

    جديدترين مقالات مرتبط با مدیریت فناوری اطلاعات

    ahmad.mohammadi.a@gmail.com

آخرين مطالب بروز شده