« قبلي | بعدي»
کتابخانه کلاسی
عبدالرسول خسروی | 21 Jan, 2009, 14:45 | کلی | (1873 Reads)

طبق نظر یکی از اندیشمندان، دانش بر دوگونه است: دانشی که خود آن را می­دانيم؛ و دانشی که می­دانيم در کجا می­توانيم اطلاعاتی در باره­ی آن کسب کنيم. نوع دوم دانش در جامعه­ی اطلاعاتی از اهميت ويژه­ای برخوردار است. از سوی دیگر، امروزه یکی از راه­های مؤثر در یادگیری اجتماعی ترغیب دانش­آموزان به فعالیت­های مشارکتی از طریق ترویج و تقویت کتابخانه­های کلاسی به­عنوان بخشی از کتابخانه­های آموزشگاهی است. اين نوع کتابخانه که مخصوص کلاس بوده و دانش­آموزان در تجهیز آن نقش اساسی دارند، حاوی مجموعه‌ای است که نيازهای دانش­آموزان همان کلاس را تأمين می­کند. هدف از نگارش این مقاله معرفی اهداف و ویژگی‌های کتابخانه‌های کلاسی و شرح اقداماتی جهت مجموعه‌سازی آن‌ها و بررسی کارکردهای تربیتی این نوع کتابخانه­ها در تربیت اجتماعی دانش­آموزان است. رشد و گسترش اين نوع کتابخانه­ در آموزشگاه­ها موجب تقویت فعالیت‌های مشارکتی دانش­آموزان و افزایش حضور و نظارت معلمان در یادگیری‌های آنان و در نتیجه رشد توانایی­های اجتماعی آنها می­شود

Trackback URL: http://fumblog.um.ac.ir/trackback.php?id=305

ارسال نظر
Info

توجه: از ارسال پيام هاي خصوصي در حالت لاگين براي نويسنده وبلاگ اجتناب نماييد.
در صورتی که در فرم ارسال نظر، نام شما توسط سیستم شناسایی شده باشد(در حالت لاگین) نظر شما بلافاصله منتشر خواهد شد.


در غیر اینصورت نظر شما پس از تایید توسط مالک وبلاگ منتشر خواهد شد.

 authimage